تاریخ انتشار: سه شنبه 27 دی 1401 | 09:48 ق.ظ
تکثیر گل های زینتی توسط بانوی مرودشتی
تکثیر گل های زینتی توسط بانوی مرودشتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز بهره برداری ازگلخانه  300 متری تولید و تکثیر گل های زینتی در روستای فیروزی  این شهرستان خبر داد و گفت: این گلخانه توسط یکی از بانوان اداره می شود و تعدادی از بانوان روستایی نیز در آن اشتغال دارند. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز بهره برداری ازگلخانه  300 متری تولید و تکثیر گل های زینتی در روستای فیروزی  این شهرستان خبر داد و گفت: این گلخانه توسط یکی از بانوان اداره می شود و تعدادی از بانوان روستایی نیز در آن اشتغال دارند.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: در این گلخانه بیش از  ۵۰۰۰ گلدان شامل گل های آپارتمانی و گلهای مناسب کشت در باغچه تکثیر شده و اماده ارائه به بازار است.

امیریان با بیان اینکه بیش از ۷۰ گونه گیاه زینتی در این گلخانه تکثیر می شود، ابراز کرد: انواع کاکتوس، شفلرا، دیفن باخیا، شمعدانی، یاس،  رز، اشرفی، حسن یوسف، گل حنا، فوکوس برگ انجیری و غیره دراین گلخانه کشت و تکثیر می شود.

او بیان کرد: در این گلخانه کوچک مقیاس حدود سه نفر به صورت دائم و ۵ نفر به صورت موقت اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه تکثیر و پرورش گل‌های آپارتمانی به وسیله بذر و قلمه انجام می‌شود، افزود: گلهای تولیدی در سطح شهرستان و به صورت محلی به فروش می رسد.

امیریان با اذعان به اینکه ۲۳۶ واحد گلخانه در این شهرستان فعال هستند، تصریح کرد:  حدود ۲۰ واحد از این گلخانه ها توسط بانوان اداره می شود که علاوه بر گل های زینتی انواع نشا صیفی جات نیز تولید می کنند.

وی امکان پایش پارامترهای محیطی، بهره وری بالاتر کاهش مصرف  نهاده های تولید، امکان تولید در تمام فصول سال،  ایجاد اشتغال خصوصا برای بانوان و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و… را از جمله مزایای پرورش گل و گیاه زینتی گلخانه ای برشمرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار