تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401 | 10:22 ق.ظ
تولید روزانه ۴۵۰ تن شیرخام در مرودشت
تولید  روزانه ۴۵۰ تن شیرخام در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید روزانه ۴۵۰ تن شیر خام در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیر در استان فارس خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه مدیریت اطلاعات شیرخام پیش […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید روزانه ۴۵۰ تن شیر خام در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیر در استان فارس خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه مدیریت اطلاعات شیرخام پیش بینی می شود تا پایان سال تولید شیر به ۱۶۵ هزار تن برسد.

امیریان با بیان اینکه تولید شیر در شهرستان زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم کرده است، افزود:  این میزان شیر از ۱۲۱۸ دامدار، توسط ۱۹ مرکز در شهرستان جمع آوری می شود.

او بیان کرد: شیر تولیدی عمدتا به شرکت پگاه و به ۲۲ کارخانه صنایع  لبنی و ۷۴ کارگاه کوچک در این شهرستان و سایر نقاط استان و استان‌های همجوار منتقل می‌شود.

امیریان با اشاره به توانمندی این شهرستان در دامپروری و صنایع تبدیلی تصریح کرد: امیدواریم با تحولات ژنتیکی و اصلاح نژاد دام و ورود گاوهای پربازده که توانایی تولید شیر و گوشت بالایی دارند به عرصه تولید در راستای ارتقای بهره وری گام مثبتی برداشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآورشد: این شهرستان مقام اول تولید شیر و مقام سوم تولید گوشت قرمز و تخم مرغ در استان فارس را داراست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار