تاریخ انتشار: یکشنبه 6 آذر 1401 | 10:44 ق.ظ
سیلوی ذرت علوفه ای با شیوه ای دانش بنیان در مرودشت
سیلوی ذرت علوفه ای با شیوه ای دانش بنیان در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برای اولین بار در استان فارس ۸۰۰ تن ذرت علوفه ای با دستگاه سیلوی تونلی در مرودشت بسته بندی شد. به گزارشسلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با اشاره به اینکه سیلوی علوفه  معمولا به روش سنتی انجام می شود، […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برای اولین بار در استان فارس ۸۰۰ تن ذرت علوفه ای با دستگاه سیلوی تونلی در مرودشت بسته بندی شد.

به گزارشسلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با اشاره به اینکه سیلوی علوفه  معمولا به روش سنتی انجام می شود، اظهارکرد:  در این روش به جای ریختن علوفه در گودال در روش سنتی، مواد توسط دستگاه سیلوی تونلی و بیلر  به داخل کیسه پلاستیکی به قطر سه متر و طول ۷۰ الی ۱۲۰ متر هدایت و فشرده می شود.

او به مزایای روش سیلاژ علوفه نسبت به روش سنتی اشاره کرد و گفت: در روش نوین ذخیره سازی ذرت علوفه ای درون سیلوهای پلیمری، علاوه بر افزایش راندمان، دیگر شاهد معایب روش سیلوهای سنتی و زیرزمینی مثل نفوذ آب و هوا و افت ارزش مواد غذایی علوفه نخواهیم بود.

امیریان تصریح کرد: زمان تغییر و آماده مصرف شدن علوفه سیلویی در روش سنتی معمولاً حدود دو ماه به طول می انجامد که در این روش بعد ازسه هفته تا یک ماه علوفه سیلویی آماده مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: استفاده از این فناوری علاوه بر  افزایش کیفیت و کمیت علوفه سیلویی و نگهداری بهداشتی علوفه طراوت و تازگی همان زمان برداشت را خواهد داشت.

امیریان با بیان اینکه ذرت از مهمترین محصولات علوفه ای شهرستان  است که سطحی بالغ بر ۱۷ هزار هکتار را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: بالغ بر یک میلیون تن ذرت علوفه در این شهرستان تولید که معمولاً به صورت تازه یا سیلویی به منظور مصرف دامداریهای شهرستان، شهرستان های همجوار و خارج از استان حمل می شود .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار