تاریخ انتشار: سه شنبه 29 شهریور 1401 | 13:39 ب.ظ
آغاز کشت کلزا در مرودشت
آغاز کشت کلزا در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت  دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت  ۲۵۰۰ هکتار کلزا به شهرستان ابلاغ شده است، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن زمان کشت کلزا تاکنون ۲۸۶ […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت  دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت  ۲۵۰۰ هکتار کلزا به شهرستان ابلاغ شده است، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن زمان کشت کلزا تاکنون ۲۸۶ هکتار قرار داد کشت منعقد شده است.

این مقام مسئول افزود:  1600 کیلو گرم ارقام نپتون و آرشیتکت توسط مرکز توزیع بذر تعاونی کناره خریداری و حمل شده است و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

به گفته امیریان؛ با توجه به شرایط آب و هوایی درشهرستان کشت تا بیست مهر ماه ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: علاوه بر توزیع بذر یارانه دار، انواع کود های اوره، سوپر فسفات و پتاس نیز به کشت کلزا تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه رعایت تاریخ تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید کلزاخواهد داشت، از کلزا کاران در خواست کرد کشت کلزا را در موعد مقرر انجام دهند  تا دچار سرمازدگی  ناشی از عدم رعایت تاریخ کاشت نشوند.

این مقام مسئول ابراز کرد: افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و ایجاد تناوب، پایداری تولید گندم، کاهش آفات و علف های هرز و کمک به خودکفایی کشور برای واردات روغن، کنترل  آفات و بیماری‌ها  و خرید تضمینی  از مزایای کشت کلزا به شمار می رود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار