تاریخ انتشار: یکشنبه 20 شهریور 1401 | 10:42 ق.ظ
آشنایی بانوان روستایی مرودشت با تب کریمه کنگو
آشنایی بانوان روستایی مرودشت با تب کریمه کنگو مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری ده کلاس آموزشی ترویجی با موضوع بیماریهای مشترک انسان و دام با محوریت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ویژه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت: راضیه اسلام […]

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری ده کلاس آموزشی ترویجی با موضوع بیماریهای مشترک انسان و دام با محوریت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ویژه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت: راضیه اسلام مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری در فصول گرم سال و خطر انتقال این بیماری به انسان، این کلاس های آموزشی-ترویجی با  همکاری اداره دامپزشکی و مراکز جهاد کشاورزی برنامه ریزی و برگزار شده است.

 او با بیان اینکه در این کلاس ها ۱۸۰ نفر از بانوان روستایی آموزش دیده اند، اظهار کرد:  علاوه بر تب کریمه کنگو سایر بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و هاری نیز آموزش داده شده است.

این کارشناس  با اشاره به اینکه اکثر زنان روستایی  یا دامدار و یا در ارتباط مستقیم با دام هستند، توجه به این موضوع را حائز اهمیت عنوان کرد.

اسلام مهر تصریح کرد:  آگاه سازی جامعه هدف و گروه‌های در معرض خطر در خصوص راه‌های انتقال و پیشگیری بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، از مهم‌ترین روش‌های مدیریت این بیماری‌ها است.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای است که از طریق گزش کنه و تماس با خون یا لاشه دام و انسان آلوده، تماس با ترشح‌های خونی دام یا انسان آلوده و همچنین گزش کنه آلوده به ویروس به انسان منتقل می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار