تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مرداد 1401 | 08:53 ق.ظ
باغچه های محصول سالم در مرودشت به بار نشست
باغچه های محصول سالم در مرودشت به بار نشست مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: هشت باغچه خانگی محصول سالم در سطح ۱۶۰۰ متر مربع  شامل  سبزی جات و جالیزی ها که توسط بانوان این شهرستان کشت و مدیریت شده به مرحله برداشت رسیده است. خبرنگار رضا شریفی، به گزارش سلام مرودشت ، منصور امیریان با بیان اینکه این طرح در قالب  تفاهم نامه بین […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: هشت باغچه خانگی محصول سالم در سطح ۱۶۰۰ متر مربع  شامل  سبزی جات و جالیزی ها که توسط بانوان این شهرستان کشت و مدیریت شده به مرحله برداشت رسیده است.

خبرنگار رضا شریفی، به گزارش سلام مرودشت ، منصور امیریان با بیان اینکه این طرح در قالب  تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی اجرا شده است، اظهار کرد: در طرح فوق در مرحله اول ۵۰۰ کیلو گرم محصول شامل تره، جعفری، ریحان، شوید، تربچه و مقداری  گوجه و بادمجان و خیار تولید شده است.

 او بیان کرد: سبزی تولید شده علاوه بر مصرف خانوارها مقداری نیز خشک، بسته بندی و به صورت محلی به فروش می رسد.

امیریان با بیان اینکه در این طرح ۱۳۰ نفر آموزش دیده اند، ابراز کرد: هدف از این آموزش ها ترویج  اصلاح الگوی غذایی خانوار های روستایی، فرهنگ سازی تولید و مصرف محصول سالم و اشتغالزایی بانوان روستایی است و افراد آموزش دیده به منظور گسترش این طرح در سایر روستا ها در سال های آتی به کار گرفته می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، توزیع بذر، توزیع کارتهای زرد، بازدید های آموزشی، تشکیل گروه های مجازی آموزشی،  توزیع پمفلت های آموزشی و اطلاعیه های آموزشی ترویجی از فعالیت های صورت گرفته در این طرح است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار