تاریخ انتشار: سه شنبه 4 مرداد 1401 | 07:35 ق.ظ
احتمال بروز مخاطرات طبیعی برای تمام نقاط فارس
احتمال بروز مخاطرات طبیعی برای تمام نقاط فارس رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به پیش بینی های اخیر هواشناسی، گفت: احتمال بروز مخاطرات باد و طوفان همراه با بارش سیل آسا توام با رعد و برق در همه نقاط استان و با شدت بیشتر در شهرستان های نیمه شرقی و مرکزی به سمت شمال شرقی وجود دارد. […]

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به پیش بینی های اخیر هواشناسی، گفت: احتمال بروز مخاطرات باد و طوفان همراه با بارش سیل آسا توام با رعد و برق در همه نقاط استان و با شدت بیشتر در شهرستان های نیمه شرقی و مرکزی به سمت شمال شرقی وجود دارد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از خبرنگار ایانا در استان فارس، نادر محمودی تصریح کرد: بهره برداران بخش کشاورزی ضمن اطلاع یافتن از روند حرکت و تاثیر سامانه بارشی در مدت فعالیت، با حضور فیزیکی و رعایت اصول مراقبتی در محدوده فعالیت کشاورزی خود نسبت به انجام اقدامات لازم و به موقع برای کاهش خسارت مخاطرات مبادرت ورزند.  

وی ابراز کرد: کشاورزان دراسرع وقت نسبت به بررسی و مستحکم نمودن ابنیه و تاسیسات کشاورزی از جمله تاسیسات گلخانه ای، مرغداری، دامداری و سیستم های آبیاری اقدام و ماشین آلات و ادوات و همچنین موتور پمپ و تاسیسات آبی و شبکه های انتقال آب خود را که در مسیل ها و یا مناطقی که امکان رواناب وجود دارد جمع آوری و به مناطق امن انتقال داده و یا محافظت نمایند.

محمودی؛ به پیش بینی قطع احتمالی شبکه برق در اثر طوفان و صاعقه نیز اشاره کرد و افزود: سوخت مورد نیاز ژنراتورهای تامین انرژی درگلخانه ها، مرغداری، دامداری وحوضچه های پرورش آبزیان تامین شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: لایروبی و رفع موانع حرکت سیلاب های احتمالی در جوی ها، کانال ها وحتی مسیل ها اهمیت دارد و امکان خسارت را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: از بندهای خاکی وآب بندها، حوضچه های تغذیه مصنوعی بازدید و دراسرع وقت نسبت به رفع نواقص اقدام عملی شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی بیان کرد: دامداران نسبت به مدیریت چرای دام خود اقدام و ازتردد دام در محل های پر خطر از جمله مسیل ها و ارتفاعات خودداری و عشایرکوچ رو نسبت به انتقال محل اسکان خود به مناطق امن اقدام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه دامداران از محل ذخیره علوفه خود به منظور تعلیف دام در مدت فعالیت سامانه بارشی محافظت کنند، افزود: به منظور جلوگیری از خسارت، علوفه به انبار حمل و یا از پوشش مناسب استفاده شود.

وی به زنبورداران توصیه کرد: علاوه بر مسدود نمودن راه های خروج زنبور از کندو، کندوهای خود را به مناطق امن منتقل کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: تولیدکنندگان، محصولات قابل برداشت را در اسرع وقت برداشت نموده و به مناطق امن حمل نمایند.

محمودی تاکید کرد: شلتوک کاران در زمان صاعقه به هیچ  عنوان در مزرعه غرقاب حضور نداشته باشند چون خطر برق زدگی وجود دارد.

وی افزود: چنانچه میوه درختانی ازجمله انجیر و خرما در اثر عوامل باد، طوفان و رگبار ریزش نمود به محض ایجاد شرایط مساعد نسبت به جمع آوری و معدوم کردن اقدام کنند تا محل تجمع بیماری و آفت نشود.

رئیس اداره مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی اضافه کرد: در صورت بروز هر گونه خسارت برای محصولات تحت پوشش بیمه، بهره برداران کمتر از ۴۸ ساعت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار