تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401 | 08:32 ق.ظ
مرودشت بزرگترین صادر کننده محصولات صنایع تبدیلی تکمیلی
مرودشت بزرگترین صادر کننده محصولات صنایع تبدیلی تکمیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از صادرت ۸۱ هزار و ۱۴۸ تن محصول رب گوجه فرنگی و انواع شوریجات و ترشیجات به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در سال گذشته از این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از صادرت ۸۱ هزار و ۱۴۸ تن محصول رب گوجه فرنگی و انواع شوریجات و ترشیجات به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در سال گذشته از این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه صادرات گسترده این محصول در مرودشت دلیل بر کیفیت بالای آن است، ابراز کرد: این شهرستان۷۹ درصد سهم صادرات صنایع تبدیلی تکمیلی در استان را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: محصول تولیدی به کشورهای، استرالیا، آلمان، ایتالیا، رومانی، اذربایجان، امارات، عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر و غیره به صورت مستقیم و یا با واسطه صادر می شود.

او با اشاره به وجود سردخانه بالای صفر در این شهرستان ابراز کرد: محصولات جالیزی از جمله هندوانه، سیب قرمز، گوجه فرنگی و سبزیجات نیز در زمره محصولات صادراتی هستند.

این مقام مسئول افزود: رب گوجه فرنگی تولیدی در این شهرستان با دستگاه های مدرن تهیه می شود و در سایزهای مختلف  قوطی، حلب، شیشه و یا به صورت اسپتیک به بازار های خارجی عرضه می شود.

امیریان با اشاره به اینکه ۲۲ درصد کل تولید رب گوجه کشور متعلق به واحد‌های شهرستان مرودشت است، یادآور شد: این شهرستان دارای مقام اول تولید و صادرات رب گوجه فرنگی درفارس و مقام دوم تولید رب گوجه فرنگی در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در شهرستان مرودشت ۱۳۳ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی با مجوز جهاد کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: این واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم کرده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار