تاریخ انتشار: یکشنبه 1 خرداد 1401 | 12:17 ب.ظ
دو رشته قنات در مرودشت مرمت شد
دو رشته قنات در مرودشت مرمت شد مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان عملیات اجرایی احیا و مرمت دو رشته قنات کوشک و باغ بادامی فاروق از توابع شهرستان مرودشت خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: به منظور احیا و مرمت این قنات ها سه میلیارد و […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان عملیات اجرایی احیا و مرمت دو رشته قنات کوشک و باغ بادامی فاروق از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: به منظور احیا و مرمت این قنات ها سه میلیارد و ۱۹۰میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و پرداخت شده است.

او با بیان اینکه با پایان یافتن عملیات احیا قنات ها و افزایش دبی، بیش از ۶۰ هکتار از اراضی پایین دست از آب کشاورزی بهره مند شده اند، تصریح کرد: عملیات احیا شامل لایروبی، کول گذاری، سورشکنی و نصب سرچاه بود.

امیریان با اشاره به اینکه عملیات احیا  قنات امیری فاروق نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل پایانی است، افزود: به منظور احیا و مرمت این قنات نیز بالغ بر چهار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده و پس از پایان یافتن عملیات، ۱۵۰ هکتار اراضی پایین دست ازآن مشروب می شوند.

وی آغاز عملیات اجرایی کانال حصار در حوزه تحت پوشش بخش درودزن و کانال سربست چم ریز در بخش کامفیروز را با اعتبارات دولتی  از دیگر فعالیت های عمرانی در حال انجام عنوان کرد .

این مقام مسئول اضافه کرد:  اجرای طرح‌های بازسازی و مرمت قنات‌ها و لایروبی آنها موجب جلوگیری از تخریب قنوات، استفاده بهینه از آب، کاهش هدررفت آب و انتقال صحیح آب می‌شود.

شهرستان مرودشت بالغ بر ۵۰ رشته قنات دارد که حدود۲۶ رشته آن فعال است و مابقی به دلیل خشکسالی های پی در پی خشک شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار