تاریخ انتشار: جمعه 9 اردیبهشت 1401 | 21:32 ب.ظ
نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی:آبیاری های نوین و کشت های گلخانه ای راهکار مبارزه با خشکسالی
نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی:آبیاری های نوین و کشت های گلخانه ای راهکار مبارزه با خشکسالی نماینده مردم شهرستان های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید خشکسالی و اینکه هنوز روش های سنتی کشاورزی رونق دارد، گفت: برای نجات کشاورزی چاره‌ای جز اجرای روش های نوین آبیاری و کشت های گلخانه ای نداریم. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد […]

نماینده مردم شهرستان های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید خشکسالی و اینکه هنوز روش های سنتی کشاورزی رونق دارد، گفت: برای نجات کشاورزی چاره‌ای جز اجرای روش های نوین آبیاری و کشت های گلخانه ای نداریم.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت جلال رشیدی کوچی ضمن بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرستان مرودشت و بررسی مشکلات موجود در زمینه دامداری ها صنایع و گلخانه اظهار کرد: باید با نگاهی قوی و بلند مدت به افق ۲۵ ساله برای کشاورزی شهرستان مرودشت اقدامات ماندگاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند تلاش و پیگیری مدیران هستیم، افزود:  مدیران باید علاوه بر اقدامات روزمره با نگاهی بلندمدت و شجاعانه در زمینه حل مسائل مشکلات مردم قدم بردارند.

رشیدی کوچی با اشاره به خشکسالی های حادث شده و استمرار آن تصریح کرد: اقدامات مهمی را در دستور کار قرار داده ایم در این زمینه لوله گذاری کانال های زیر شبکه سد درودزن را با مطالعه کارشناسان بررسی و پیشنهاد کرده‌ایم.

او با بیان مزیت‌های این طرح به صرفه جویی ۱۰۰ میلیون متر مکعبی در سال و محاسبه دقیق آب تخصیصی به بهره‌برداران اشاره کرد.

 رشیدی کوچی با اشاره به عزم جدی برای گسترش گلخانه ها به تشکیل کارگروه تسهیل صدور مجوز در شهرستان به منظور تسهیل در روند اجرای این طرح ها تاکید کرد.

او به تلاش های مجلس در زمینه حذف فرآیندهای صدور مجوز نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و روند صدور مجوز تسهیل شده است.

رشیدی کوچی با اشاره به   خسارت سرمازدگی و خشکسالی های موجود، افزود:  با پیگیری‌های انجام شده و تعامللات خوبی که با سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و وزارت جهاد کشاورزی داریم و بازدیدهای صورت گرفته در صدد هستیم قسمتی از خسارت‌های اتفاق افتاده را جبران کنیم و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی به مشکلات صنایع تبدیلی در این شهرستان نیز گریزی زد و ابراز کرد:  مشکلات تعرفه آب و برق نباید مانعی برای تولید و اشتغال زایی در این صنایع بزرگ باشد در حالی که می توان به جای برق صنعتی تعرفه برق کشاورزی برای آنها محاسبه شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار