تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اسفند 1400 | 14:15 ب.ظ
کشت ۴۰۰ هکتاری گلرنگ در مرودشت
کشت ۴۰۰ هکتاری گلرنگ در مرودشت سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۴۰۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت گلرنگ به صورت انتظاری از نیمه های اذر ماه آغاز شده است و تا […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۴۰۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت گلرنگ به صورت انتظاری از نیمه های اذر ماه آغاز شده است و تا اواخر اسفند ادامه دارد.

امیریان افزود: توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر می‌توان این گیاه را در تناوب زراعی اراضی کم بازده و کم آب قرار داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کشت این گیاه در برخی از اراضی زیر شبکه سد درودزن که منابع آبی مشخصی ندارند و از حاصلخیزی مناسبی برخوردار نیستند توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر برداشت دانه روغنی گلرنگ گل های این گیاه  نیز مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: از هر هکتار گلرنگ حدود ۸۰ کیلوگرم گل گلرنگ برداشت می‌شود و هر سه کیلو گلرنگ‌تر معادل یک کیلو گلرنگ خشک است.

امیریان با اشاره به  اینکه گلرنگ به دلیل داشتن قابلیت‌هایی نظیر بومی بودن، مقاومت بالا به سرمای زمستانه (تیپ پاییزه) و مقاومت نسبی به شوری خاک، مورد توجه قرار گرفته است، ابراز کرد:  تحمل به خشکی و کم آبی، وجود روغنی مطلوب با بیش از ۹۰ درصد اسیدهای چرب غیر اشباع و تناوب با گندم از مزایای کشت گلرنگ است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار