تاریخ انتشار: سه شنبه 19 بهمن 1400 | 17:09 ب.ظ
با رویکرد صادراتی:ساماندهی و به روز رسانی گلخانه های سبزی و صیفی در مرودشت آغاز شد
با رویکرد صادراتی:ساماندهی و به روز رسانی گلخانه های سبزی و صیفی در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز ساماندهی و به روز رسانی واحد های گلخانه ای سبزی و صیفی با اولویت تولید محصول فلفل دلمه ای صادراتی در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز ساماندهی و به روز رسانی واحد های گلخانه ای سبزی و صیفی با اولویت تولید محصول فلفل دلمه ای صادراتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی و به روز‌رسانی واحدهای کنترل کیفیت محصولات سبزی و صیفی در۲۰ درصد گلخانه های این شهرستان آغاز شده است، تصریح کرد: کنترل کیفیت، و تولید محصول سالم در همه گلخانه های موجود در شهرستان در دستور کار این مدیریت است و در مراحل بعدی اجرایی خواهد شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: در راستای تولید محصولات صادراتی علاوه بر استفاده از ظرفیت کلینیک های گیاهپزشکی، به ازای هر ده هکتار گلخانه یک کارشناس کنترل کیفی به کار خواهیم گرفت.

امیریان با بیان اینکه استقرار یک واحد کنترل کیفیت در واحد های گلخانه ای از دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت خانه در راستای تولید محصول گواهی شده است، اظهار کرد: تامین و تجهیز منابع و امکانات مورد نیاز و نظارت بر کلیه مراحل تولید تا عرضه محصولات گلخانه ای و مطابق با استاندارهای ابلاغی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و به گلخلانه داران ابلاغ شده است.

او با تاکید بر اینکه همه سعی ما بر این است که موانع صادرات از سر راه تولید کنند گان برداشته شود، یادآور شد: تولید محصول با کیفیت و مطابق با استاندارهای جهانی و رسیدن به چشم انداز ترسیمی وزرات جهاد کشاورزی از اولولیت های این مدیریت است که با نظارت و کنترل مراحل تولید تا عرضه محصول محقق خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اضافه کرد: نظارت بر کنترل کیفیت و تولید محصول، رعایت موراد اعلام شده از سوی کشور مقصد صادرات، الزام گلخانه داران به رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی و به کار گیری کنترل کیفیت در این گلخانه ها به منظور اجرای مقررات بازرسی نیز در دستور کار است.
این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را ارتقاء کیفی و کمی محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای این محصولات از مبدا تولید تا عرضه به بازارهای داخلی و خارجی و با توجه به لزوم بهره مندی از تجربیات جهانی در زمینه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد..

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار