تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 دی 1400 | 08:32 ق.ظ
۱۴۰گونه گیاه آپارتمانی از مرودشت صادر می شود
۱۴۰گونه گیاه آپارتمانی از مرودشت صادر می شود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید افزون بر ۱۴۰ گونه مختلف گیاه آپارتمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: گل های تولیدی مسقیما به کشور بحرین صادر می شود.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: گل های تولیدی شامل انواع فیکوس، […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید افزون بر ۱۴۰ گونه مختلف گیاه آپارتمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: گل های تولیدی مسقیما به کشور بحرین صادر می شود.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: گل های تولیدی شامل انواع فیکوس، زامفولیا، پتوس، کاکتوس، افوربیا، دیفن باخیا، اگلونما، شامادرما، شفلرا و غیره هست که در یک فضای سه هزار متری تولید می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این تولید کننده در حال توسعه گلخانه به یک هکتار و افزایش گونه های گیاهی در این گلخانه است.
همتی بیان کرد: در شرایط کنونی در این گلخانه ۹ نفر به صورت مستقیم و ده نفر به صورت غیر مستقیم در این گلخانه مشغول فعالیت هستند.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه تکثیر و پرورش گل های آپارتمانی به وسیله بذر و قلمه صورت می گیرد، اضافه کرد: بذرهای به کار رفته مستقیما و بدون واسطه از کشور هلند وارد می شود.
همتی ابراز کرد: گل های تولیدی علاوه بر صادرات به کشور بحرین، به شمال کشور، تهران و اصفهان نیز ارسال می شود.
او با اشاره به اینکه این گلخانه متعلق به آقای سید مرتضی نجات و حمید باقری است و در روستای رشمیجان از توابع شهرستان مرودشت فعالیت می کند یادآور شد: این تولید کنندگان بیش از ۱۵ سال سابقه تولید گل و گیاه دارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار