تاریخ انتشار: سه شنبه 7 دی 1400 | 16:59 ب.ظ
کشت گیاه تخم کتان در حومه مرودشت
کشت گیاه تخم کتان در حومه مرودشت معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۰ هکتاری گیاه تخم کتان در حومه این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: گیاه تخم کتان یا علف دانه قناری در اواخر آذر  ماه کشت […]

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۰ هکتاری گیاه تخم کتان در حومه این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: گیاه تخم کتان یا علف دانه قناری در اواخر آذر  ماه کشت و در خرداد ماه سال آینده همزمان با جو برداشت می‌شود.

همتی افزود: تخم کتان به صورت مکانیزه کشت شده است و به روش قطره ای نیز آبیاری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه میزان بذرمصرفی برای کشت این گیاه  ۳۵ کیلوگرم در هر هکتار است، اضافه کرد: متوسط عملکرد این گیاه حدود دو تن در هکتار پیش بینی می‌شود و از لحاظ اقتصادی درآمد خوبی دارد.

وی  گفت: گیاه تخم کتان که به اشتباه به آن کتان گفته می‌شود، گیاهی از خانواده گندمیان با مصارف دارویی و غذای طیور بوده که با توجه به نیاز آبی کم امید است سطح کشت این گیاه ارزشمند و کم توقع در منطقه افزایش یابد.

تخم کتان برای سلامت و شادابی پوست و مو مفید است ، مصرف این دانه آب رسانی به پوست را افزایش می‌دهد و همین موضوع باعث درخشندگی پوست می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار