تاریخ انتشار: شنبه 4 دی 1400 | 12:35 ب.ظ
آغاز کشت سیاهدانه در مرودشت
آغاز کشت سیاهدانه در مرودشت مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت دو هکتار سیاهدانه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود؛ کشت این محصول به پنج هکتار افزایش یابد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با اشاره به اینکه کشت این گیاه دارویی […]


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت دو هکتار سیاهدانه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود؛ کشت این محصول به پنج هکتار افزایش یابد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با اشاره به اینکه کشت این گیاه دارویی در دو فصل پائیز و بهار انجام می‌شود، افزود: کشت این گیاه از آذر ماه آغاز شده و تا اواخر دی ماه امکان پذیر است.
همتی با بیان اینکه کشت و تکثیر سیاه دانه به صورت بذری انجام می‌شود، تصریح کرد: در کشت مکانیزه سه تا چهار کیلو گرم و در کشت به صورت بذر پاشی ۱۰ کیلوگرم بذر مورد نیاز است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال های گذشته نیز سیاه دانه در این منطقه کشت شده و عملکرد مناسبی داشته است، یادآور شد: اقلیم مناسب، کیفیت آب و حاصلخیزی خاک در اکثر نقاط شهرستان شرایط را برای کشت اکثر گیاهان دارویی خصوصا سیاه دانه فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه سیاه دانه دامنه وسیع PH اسیدی تا بازی را تحمل می‌کند، اضافه کرد: کشت این گیاه در نقاط مختلف شهرستان با اسیدیته‌های مختلف امکان پذیر است.
سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می‌شود و این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار