تاریخ انتشار: پنجشنبه 2 دی 1400 | 09:41 ق.ظ
بانوی مرودشتی نایب قهرمان جام بین‌المللی کشتی آلیش قرقیزستان شد
بانوی مرودشتی نایب قهرمان جام بین‌المللی کشتی آلیش قرقیزستان شد مریم احمدی بانوی کشتی گیر اهل شهرستان مرودشت استان فارس نایب قهرمان پیکارهای کشتی آلیش جام بین المللی قرقیزستان شد و مدال نقره گرفت.

به گزارش سلام مرودشت به نقل از  ایرنا، مریم احمدی که در  وزن ۷۵ کیلو گرم  به صورت دوره ای به مصاف حریفان رفته بود، در دور اول کشتی گیر اهل روسیه را ضربه فنی کرد.

احمدی همچنین در مبارزه دوم کشتی گیر اکراینی را با نتیجه ۹ بر سه مغلوب کرد و راهی فینال این وزن شد.

 

بانوی مرودشتی نایب قهرمان جام بین‌المللی کشتی آلیش قرقیزستان شد
مریم احمدی نایب قهرمان کشتیآلیش  بین المللی  قرقیزستان 

این ورزشکارمرودشتی در دیدار پایانی برای کسب مدال طلابه مصاف کشتی گیر قرقیزستانی میزبان مسابقات رفت اما با ضربه فنی شکست را پذیرا شد وبه مدال نقره بسنده کرد.

 مریم احمدی در سال ۹۵ موفق شد مدال نقره  مسابقات جهانی این رشته را در قرقیزستان بر گردن آویزد.

تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران دراین مسابقات سه نشان طلا و سه نقره کسب کرد.  

به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی آلیش زنان از چهارم دی ۱۳۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات داخلی و بین‌المللی در هیچ مسابقه دیگری شرکت نکرده است ، آلیش‌کاران آخرین بار در مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان عنوان قهرمانی جهان را با یک طلا، نقره و برنز از آن خود کرده بودند.

کشتی آلیش که به آن کشتی با شال هم گفته می‌شود از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان برگزار می‌شده است و در ایران هم در مناطقی از جمله استان‌های خراسان، گلستان و مازندران سابقه دارد.

فعالیت‌های بین‌المللی این رشته ورزشی از سال ۱۹۹۰ آغاز شده است و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحدالشکل در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

هم اینک ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی در این رشته هستند و ۵۸ کشور جهان هم به صورت غیر رسمی در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

بانوی مرودشتی نایب قهرمان جام بین‌المللی کشتی آلیش قرقیزستان شد
تیم ملی کشتی الیش بانوان در قرقیزستان سه نشان طلا و سه نقره گرفت 
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار