تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آذر 1400 | 11:50 ق.ظ
با رویکرد کاهش مصرف آب؛ ارزیابی لاین های جدید جو در حومه مرودشت
با رویکرد کاهش مصرف آب؛ ارزیابی لاین های جدید جو در حومه مرودشت کارشناس ترویج مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت از انجام طرح تحقیقاتی به منظور ارزیابی چند لاین جدید جو که متحمل به خشکی آخر فصل هستند، در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سولماز پایدار با بیان اینکه با وجود وقوع خشکسالی […]


کارشناس ترویج مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت از انجام طرح تحقیقاتی به منظور ارزیابی چند لاین جدید جو که متحمل به خشکی آخر فصل هستند، در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سولماز پایدار با بیان اینکه با وجود وقوع خشکسالی های پیاپی و نیاز به شناسایی ارقام با عملکرد بالاتر و مقاوم به خشکی آخر فصل وجود دارد، اظهار کرد: در این طرح لاین های MBD-97-11 و MBD-97-13 در مقایسه با رقم شاهد گوهران ولاین های MB-97-3 و MB-97-9 و MB-97-18 در مقایسه با رقم شاهد بهرخ به منظور معرفی در اقلیم معتدل ارزیابی می شوند.
به گفته پایدار؛ طرح فوق با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و با هدف مقایسه عملکرد دانه و سایر خصوصیات مهم زراعی لاین های امید بخش جو با رقم شاهد در شرایط خشکی آخر فصل و گزینش لاین و لاین های برتر در مقایسه با رقم شاهد گوهران در اقلیم معتدل و آشنایی کارشناسان ترویج و کشاورزان با خصوصیات لاین های جدیدصورت گرفته است.
این کارشناس افزود: انتظار می رود در پایان اجرای طرح ارقام جدید و سازگار با شرایط آب و هوایی شهرستان شناسایی و معرفی شوند.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی متحمل ترین لاین های جو نسبت به تنش خشکی آخر فصل تصریح کرد: ارزیابی لاین های امید بخش تحت شرایط زارعین یکی از مهمترین مراحل اصلاح رقم محسوب می شود.
پایدار، یادداشت برداری دقیق صفات زراعی از قبیل تاریخ ظهور سنبله، رسیدگی فیزیولوژیک، ارتفاع بوته، وزن هزار دانه، توزین و ثبت عملکرد دانه ی هر لاین در طول مراحل رشد و نمو را لازمه دستیابی به نتایج کاربردی این طرح برشمرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار