تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 10:07 ق.ظ
کشت قراردادی گندم در مرودشت به بالای ۴۰۰ هکتار رسید
کشت قراردادی گندم در مرودشت به بالای ۴۰۰ هکتار رسید معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۴۳۰ هکتار گندم به شیوه قراردادی در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: در این کشت بهره برداران متقاضی با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می توانند پس از تایید […]

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۴۳۰ هکتار گندم به شیوه قراردادی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: در این کشت بهره برداران متقاضی با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می توانند پس از تایید سطح زمین خود برای تامین کود، بیمه و کشت گندم اقدام کنند.

به گفته همتی؛ در این طرح کشاورز تا مبلغ سقف دو میلیون تومان به ازای هر هکتار بهره مند می شود و مبلغ آن را اداره غله و خدمات بازرگانی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بابت خرید نهاده کود شیمیایی پرداخت می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح به دلیل استفاده  بهینه از کودهای پایه در نهایت افزایش عملکرد در واحد سطح را به دنبال دارد، تصریح کرد: در کشت قرار دادی کشاورزان علاوه بر بیمه محصول و تامین به موقع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته، از افزایش بهره وری تولید، یارانه انتقال دانش و فن آوری در تولید گندم، یارانه آزمون آب و خاک  نیز بهره مند می شوند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اذعان به اینکه مرودشت قطب تولید گندم در فارس محسوب می شود، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و نقش بسزای گندم در امنیت غذایی کشور از تمام ظرفیت موجود در بخش کشاورزی شهرستان به منظور تحقق کشت قراردادی گندم بهره گرفته می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار