تاریخ انتشار: سه شنبه 20 مهر 1400 | 12:45 ب.ظ
ورود مدعی العموم به تخلفات واگذاری کارخانه آزمایش مرودشت
ورود مدعی العموم به تخلفات واگذاری کارخانه آزمایش مرودشت معاون قضایی ریاست دادگستری استان فارس اعلام کرد: دادستان شهرستان مرودشت، از سوی ریاست دادگستری استان، ماموریت یافته که با ضابطین خاص قضایی و کارشناسان مجرب اقتصادی به مسئله کارخانه آزمایش از ابتدای واگذاری تا کنون ورود کرده و آن را مورد بررسی کامل قرار دهد.

به گزارش سلام مرودشت به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، میزگرد بررسی وضعیت کارخانه آزمایش مرودشت، صبح دوشنبه ۱۹ مهرماه، به میزبانی خبرگزاری فارس، در محل اداره کل دادگستری استان فارس برگزار شد.

در این جلسه ابتدا، نیک منش، نماینده کارگران کارخانه، تاریخچه مختصری از آنچه بر این کارخانه از ابتدای واگذاری تا کنون که جز زمین و ملک آن چیزی باقی نمانده، ارائه داد و سپس به تلاشهای صورت گرفته در راستای سامان دادن به شرایط کارخانه پرداخت.

سپس جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: ما در مجلس در حال نهایی کردن طرح تحقیق و تفحص از نحوه مدیریت کارخانه و حتی اعمال ماده ۲۳۴ هستیم، اما از مسئولان استانی به‌ویژه دستگاه قضا انتظار داریم که مشخص کنند که سهامداران عمده چه بلایی بر سر کارخانه آوردند، مسببین اصلی چه کسانی هستند و با آنها برخورد شود و در مرحله بعد، پس از تعیین تکلیف کارخانه، زمینه ورود صنایع و سرمایه گذاران فراهم شود تا بار دیگر به عنوان یک واحد تولیدی و صنعتی احیا شود.

معاون قضایی ریاست دادگستری استان فارس نیز با بیان این نکته که آزمایش برند ملی است و این مسئله برای دستگاه قضا اهمیت دارد، اعلام کرد: دادستان شهرستان مرودشت، از سوی ریاست دادگستری استان، ماموریت یافته که با ضابطین خاص قضایی و کارشناسان مجرب اقتصادی به مسئله کارخانه آزمایش از ابتدای واگذاری تا کنون ورود کرده و آن را مورد بررسی کامل قرار دهد.

کوروش زارعی افزود: پس از دستور رئیس دادگستری، نامه ای به همین منظور در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۶ به اداره اطلاعات شهرستان زده شد و مطمئن باشید اگر به شکل مستند، اهمال کاری و تخلفات مشخص گردد، دستگاه قضا هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت و قاطعانه برخورد می کند.

زارعی توضیح داد: از آنجا که مدت زیادی از واگذاری گذشته و اسناد بسیاری باید بررسی شود، نمی‌توان پیش بینی کرد که در چه فرجه زمانی نتیجه حاصل شود اما مدعی العموم به این مسئله ورود کرده و مطمئن باشید پیگیری خواهد شد.

معاون رئیس صمت استان فارس نیز گفت: در حال حاضر کارخانه ای دیگر وجود ندارد و فقط از آزمایش یک ملک باقی مانده، پروانه تولید آن باطل شده و مالکان، مدیر تصفیه تعیین کرده اند.

اخلاصی افزود: در صورت تعیین تکلیف مالکیت آن و ورود سرمایه‌گذار، صمت بیشترین همکاری را خواهد کرد.

مشروح میزگرد به زودی منتشر خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار