تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1400 | 11:33 ق.ظ
محصولات کشاورزی مرودشت در معرض خطر سرمازدگی
محصولات کشاورزی مرودشت در معرض خطر سرمازدگی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به پیش بینی های اداره هواشناسی مبنی بر کاهش دمای در هفته پیش رو از احتمال خطر سرمازدگی مزارع گوجه فرنگی، ذرت، کلزا ، انار و غیره در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت […]


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به پیش بینی های اداره هواشناسی مبنی بر کاهش دمای در هفته پیش رو از احتمال خطر سرمازدگی مزارع گوجه فرنگی، ذرت، کلزا ، انار و غیره در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه
باتوجه به پیش بینی های انجام شده هواشناسی توسط اداره کل هواشناسی فارس، ازهفدهم تا بیست و پنجم مهر ماه در کل استان شاهد کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد هستیم، تصریح کرد: بهره برداران خصوصا ذرت کاران نسبت به برداشت سریعتر محصول خود وحمل به سیلواقدام نمایند.
همتی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از محصول گوجه فرنگی هنوز برداشت نشده است، تاکید کرد: گوجه کاران هم سریعا نسبت به برداشت محصول و یا نسبت به پوشش مزرعه با بقایای گیاهی، وسایل گرم کننده ویا پلاستیک اقدام ونسبت به آبیاری مزرعه خود مبادرت نمایند.
این مقام مسئول با بیان اینکه احتمال خطر سرمازدگی در مزارع کلزا که در مرحله دو تا سه برگی هستند نیز وجود دارد، افزود: به منظور کاهش خطر سرمازدگی آبیاری پی آب و مصرف اوره و سولفات آمونیوم همراه با آب سوم در مزارع کلزا توصیه می شود.
او با تاکید بر اینکه برداشت میوه انار باید در اولویت باغداران قرار گیرد، یادآور شد: گلخانه داران، مرغداران وزنبورداران نسبت به مرمت پوشش گلخانه ، سقف واحد تولیدی وهمچنین سرویس دستگاههای گرمایشی تدابیر لازم را در نظر بگیرند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بیمه محصولات و واحد های تولیدی تنها گزینه ای است که ریسک تولید را کاهش می دهد، اذعان کرد: بهره برداران نسبت به تحت پوشش بیمه قراردادن واحدتولیدی خود اقدام کرده ودرصورت بروزخسارت احتمالی علاوه بر ثبت در سامانه در اسرع وقت به منظورارزیابی وبرآورد خسارت به ارزیابان صندوق بیمه وکارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار