تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1400 | 12:56 ب.ظ
پیش بینی تولید بالغ بر ۷۰۰ هزار تن ذرت علوفه ای در مرودشت
پیش بینی تولید بالغ بر ۷۰۰ هزار تن ذرت علوفه ای در مرودشت رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت ذرت علوفه ای از ۱۱ هزار و ۹۶۰ هکتار مزارع ذرت در قطب تولید این محصول در استان فارس خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، جلال نوجوان با اشاره به اینکه مرودشت بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در استان را داراست […]


رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت ذرت علوفه ای از ۱۱ هزار و ۹۶۰ هکتار مزارع ذرت در قطب تولید این محصول در استان فارس خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، جلال نوجوان با اشاره به اینکه مرودشت بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در استان را داراست افزود: پیش بینی می شود، میزان ۷۱۷ هزار و ۷۸۰ تن ذرت علوفه ای تولید و به دامداران عرضه شود.
وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اول شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ دستگاه چاپر در منطقه حضور دارند و آماده برداشت محصول هستند.
او بیان کرد: محصول تولیدی نیاز بیش از ۱۴۰۰ واحد دامداری صنعتی و سنتی در شهرستان را تامین و مازاد آن به شهرستان های همجوار ارسال می شود.
نوجوان با تاکید بر اینکه کشاورزان به منظور تولید ذرت علوفه ای با کیفیت در زمان برداشت با کارشناسان مسئول پهنه هماهنگی لازم را به عمل آورند، اظهار کرد: هنگامی که بلال ها حالت خمیری دارند و ساقه و برگهای ذرت سبز و حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد رطوبت دارند، از نظر کمی و کیفی بهترین زمان برداشت است.
مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، در پاسخ به اینکه چه موقع می توانیم آبیاری ذرت علوفه ای را قطع کنیم، یادآور شد: آغاز مرحله شیری شدن بلال ها مهمترین و آخرین مرحله آبیاری مزرعه ذرت هست و پس از آن نیاز به آبیاری نیست./ روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار