تاریخ انتشار: یکشنبه 31 مرداد 1400 | 12:17 ب.ظ
برداشت سیب از باغ های کامفیروزتا شهریور ادامه دارد
برداشت سیب از باغ های کامفیروزتا شهریور ادامه دارد مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی از برداشت سیب گلاب تابستانه از بیش از ۶۰۰ هکتار باغ های سیب این منطقه خبر داد.به گزارش سلام مرودشت ابراهیم عسکری اظهار کرد: عملیات برداشت سیب گلاب از اوایل تابستان آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد که عمده محصول تولید شده به کشورهای همسایه از […]


مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی از برداشت سیب گلاب تابستانه از بیش از ۶۰۰ هکتار باغ های سیب این منطقه خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت ابراهیم عسکری اظهار کرد: عملیات برداشت سیب گلاب از اوایل تابستان آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد که عمده محصول تولید شده به کشورهای همسایه از جمله عراق و استان های همجوار صادر می شود.
عسکری با اشاره به اینکه ارقام سیب گلاب بهاره زودرس بوده و در نتیجه ماندگاری کمی دارد افزود: عملیات برداشت این‌نوع سیب به دلیل عمر کم باید در اسرع وقت در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد و ارقام سیب گلاب تابستانه ضمن دیررس بودن ماندگاری بیشتری نیز دارد.
او تصریح کرد: ارقام گالا و گران اسمیت به نسبت دو محصول دیگر ماندگاری بیشتری دارند و با استقبال بهتری از سوی بازار مصرف روبرو است و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی ابراز کرد: آبیاری سیب های بهاره به علت برداشت زودهنگام کمتر از دو محصول دیگر است اما به لحاظ تُناژ برداشت تقریبا به یک انداره برداشت صورت می‌گیرد که میانگین مقدار آب مصرفی آن نیز در هر هکتار حدود ۶ هزار متر مکعب می باشد.
وی بیان کرد:با توجه به نوع خاک اراضی و کشت شالیزار در منطقه کامفیروز با توسعه ترویجی و علاقه‌ی کشاورزان، تغییر کاربری صورت گرفته اراضی بیشتر به سمت کشت باغات و ارقام جدید محصولات و ایجاد واحد های دامداری است و حدود ۱۰ هکتار نیز به زیر کشت پسته پیش رفته است./ روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار