تاریخ انتشار: دوشنبه 28 تیر 1400 | 10:08 ق.ظ
در راستای حمایت از تولید؛ پرداخت تسهیلات کشاورز کارت در مرودشت
در راستای حمایت از تولید؛ پرداخت تسهیلات کشاورز کارت در مرودشت معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز پرداخت تسهیلات کم بهره ویژه کشت های صیفی اولویت دار در قالب کشاورز کارت در این شهرستان خبر داد‌.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از بهره برداران در راستای تامین نهاده ها و به کشت های اولویت دار […]


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز پرداخت تسهیلات کم بهره ویژه کشت های صیفی اولویت دار در قالب کشاورز کارت در این شهرستان خبر داد‌.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از بهره برداران در راستای تامین نهاده ها و به کشت های اولویت دار شامل چغندرقند، ذرت علوفه ای، کنجد، سورگوم، یونجه و سایر گیاهان روغنی و علوفه ای تعلق می گیرد.
او بیان کرد: تسهیلات کشت صیفی با نرخ سود ۱۲ درصد به ازای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال با سقف ۲۰۰ میلیون ریال و باز پرداخت یکساله است.
همتی با تاکید بر اقدام عاجل در ثبت درخواست تسهیلات فوق اظهار کرد: متقاضیان در صورت تمایل هر چه سریعتر با مراجعه به مراکز خدمات نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
وی افزود: لیست متقاضیان پس از تکمیل در حداقل زمان ممکن به منظور طی روند پرداخت به سازمان جهاد کشاورزی و سپس به بانک های حوزه عمل در شهرستان ها و بخش ها ارسال خواهد شد.
همتی در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات کم بهره دریافت کرده و هنوز تسویه حساب نکرده اند نیز افزود: این متقاضیان نیز در صورت تمایل می توانند مابه و التفاوت تسهیلات تا سقف ده هکتار را در صورت امکان جذب کنند.
مدیر جهاد کشاوزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: در سال گذشته و در کشت شتوی در محصولات گندم، جو و کلزا تعداد ۹۲۴۴ نفر در سطح ۴۲ هزار و ۵۲۷ هکتار به مبلغ ۸۵۰ هزار و ۵۶۷ میلیون ریال به بانک معرفی شد و مبلغ جذب شده کمتر از این میزان بود.
وی، عدم تامین وثیقه و مستندات لازم از سوی بهره بردار، تاخیر در اعلام پرداخت از سوی سازمان جهاد کشاورزی که پس از تامین بذر و نهاده ها و کشت صورت گرفت را از دلایل کاهش جذب تسهیلات عنوان کرد./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار