تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1400 | 14:46 ب.ظ
در سفر رئیس جهاد کشاورزی فارس به مرودشت؛تبیین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در سفر به مرودشت
در سفر رئیس جهاد کشاورزی فارس به مرودشت؛تبیین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در سفر به مرودشت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تبیین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان متبوع را برای مدیران شهرستانی و انتقال راهبردها به کشاورزان و بهره برداران در اقصی نقاط استان فارس را از اهداف سفر خود به شهرستان مرودشت بیان کرد. به گزارش سلام مرودشت، احمد طمراسی با اشاره به اینکه یکی از استثنائات […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تبیین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان متبوع را برای مدیران شهرستانی و انتقال راهبردها به کشاورزان و بهره برداران در اقصی نقاط استان فارس را از اهداف سفر خود به شهرستان مرودشت بیان کرد.

به گزارش سلام مرودشت، احمد طمراسی با اشاره به اینکه یکی از استثنائات شش دهه اخیر را در بحث خشکسالی تجربه می کنیم، گفت: هدف از سفر به شهرستان مرودشت و برگزاری گردهمایی، توجیه مدیران شهرستانی برای اجرای برنامه های ویژه ای هست که برای مقابله با خشکسالی و کم کردن تبعات آن تدارک دیده شده و ترسیم سازو کارهایی که برای آن ترتیب داده ایم، است.
به گفته وی؛ ابزارهای لازم برای این موضوع باید فراهم شود و آنچه که باید به جامعه تولید کننده منتقل شود را فرا بگیرند و در انتقال آن کوشا باشند؛ بخشی از جامعه تولیدکنندگان و دامداران ما از هفته آینده تحت حمایت برنامه های مقابله با خشکسالی قرار می گیرند و فرآیند خرید دام در استان فارس شروع خواهد شد.
طمراسی با بیان اینکه برای استفاده حداکثری از منابع تولید مثل آب، خاک و ظرفیت‌های اقلیمی در ترکیب کشت کشور برنامه کاشت چغندر قند پاییزه را در دستور کار داریم، افزود: هدف دیگر از این سفر و نشست بررسی وضعیت عملکردی تولید چغندر قند پائیزه است که یکی از مهم ترین زیرساخت ها و نزدیک ترین مجموعه ای که می تواند در توسعه این کار نقش داشته باشد کارخانه چغندر قند مرودشت بود که بازدید شد و تولید بسیار خوب است.
وی اظهار کرد: کارخانه قند مرودشت فعال و با حداکثر ظرفیت بالغ بر ۲۵۰۰ تن دریافت روزانه مشغول به کار است از این رو به نوعی برنامه راهبردی ما برای توسعه چغندر قند پاییزه را از الان کلید زدیم و امیدواریم برای این ظرفیت بی نظیر که در استان فارس وجود دارد از هم اکنون بتوانیم برنامه ریزی کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در خصوص اثرات خشکسالی بر تولید گندم استان فارس بیان کرد: تحت تأثیر خشکسالی وضعیت خوبی نداریم و بسیاری از اراضی تحت کشت گندم ما در مناطق جنوبی از آب افتادند و قابلیت برداشت را نداشتند؛ با ورود به مناطق میانی استان وضعیت مطلوب تر می‌شود.
به گفته او؛ با توجه به شرایط موجود به میانگین تولید گندم مزارع استان فارس در سال گذشته نخواهیم رسید اما تلاش بسیار زیادی داریم تا بتوانیم گندم تولید شده را جمع آوری کنیم و از تولید کنندگان خواهش می کنم که ورود به چرخه های خرید غیر از چرخه های رسمی نداشته باشند.
این مقام مسئول تاکید کرد: گندم تحویلی به چرخه رسمی خرید یک مبنای خواهد بود برای خدماتی که ما در سال زراعی آینده خواهیم داشت و برای همین از مسیر رسمی که در اختیار شرکت غله قرار دارد می توانیم برنامه‌ریزی هایی را داشته باشیم.
طمراسی به مقوله تامین بذر گندم سال زراعی آتی نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان برای حفظ و نگهداری گندم بذری برای سال آینده خود دقت کافی را داشته باشند؛ ما تجربه تلخی را داشتیم در سال گذشته و در حوزه فعالیتی خودمان تدابیر لازم را دیدیم و انتطار داریم تولیدکنندگان نیز این همراهی را داشته باشند و تجربه سال گذشته را امسال نداشته باشیم.
وی ابراز کرد: گزارش های مختلفی مبنی بر خروج کاه حاصل از برداشت گندم به استان های دیگر وجود دارد؛ از تولیدکنندگان و دامداران درخواست می شود که برای ذخیره سازی این نوع نهاده که در اختیار استان خودمان است اقدام کنند و از خروج کاه و کلش از استان فارس حتی الامکان پرهیز کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: امسال با قیمتی که روی گندم گذاشته شد و افزایشی که اخیرا صورت گرفت دغدغه ای برای قاچاق این محصول نداریم اما انچه که مایه نگرانی است، شبکه هایی هستند که ممکن است به غیر از شبکه های دولتی بیایند و بخواهند گندم را خریداری کنند.
طمراسی با بیان اینکه گندم خریداری شده توسط شبکه های غیر دولتی مصارفی غیر از مصارف استراتژیک مثل تولید آرد، دارد، افزود: قاچاق دغدغه ما نیست اما خروج گندم از شبکه رسمی نکته ای است که مورد رصد ماست و خواهش جدی ما از تولیدکنندگان این هست که از این قاعده فاصله بگیرند./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار