تاریخ انتشار: جمعه 10 اردیبهشت 1400 | 16:13 ب.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: بهره مندی بیش از ۴۶ هزار نفر از آموزش های کشاورزی در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: بهره مندی بیش از ۴۶ هزار نفر از آموزش های کشاورزی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آموزش ۴۶ هزار “نفر ساعت” و ۱۱ هزار و ۶۴۱ نفر روز بهره بردار در حوزه های مختلف زراعی و باغی و دامی در سال ۱۳۹۹ در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت کاووس همتی اظهار کرد: این آموزش ها در قالب آموزش های گروهی( شامل روز مزرعه […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آموزش ۴۶ هزار “نفر ساعت” و ۱۱ هزار و ۶۴۱ نفر روز بهره بردار در حوزه های مختلف زراعی و باغی و دامی در سال ۱۳۹۹ در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت کاووس همتی اظهار کرد: این آموزش ها در قالب آموزش های گروهی( شامل روز مزرعه با حضور محققین مراکز تحقیقات) ، کارگاه آموزشی، بازدید های آموزشی، دوره های مهارتی و آموزش های مربیان جهش تولید بوده است.
همتی افزود: دورهای مهارتی مذکور با مشارکت و انعقاد تفاهمنامه آموزشی با ادارات فنی و حرفه ای، اداره امور زندان ها، شرکت های فنی و مشاوره ای و صندوق حمایت از فعالیت های کشاورزی زنان روستایی برگزار شده است.
این مقام مسئول ابراز کرد: عمده آموزش ها با موضوعات کشت و کار گلخانه ای، پرورش دام و طیور، زنبور عسل، کشت گیاهان کم آب بر( زراعت زعفران و کاکتوس گلخانه ای)، پرورش گاو شیری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، کشت گندم بر روی پشته های عریض، کالیبراسیون سم پاش ها و… بوده است.
همتی با بیان اینکه در دوران کرونا به منظور برگزاری دوره های آموزشی با محدودیت هایی مواجه بوده ایم، خاطر نشان کرد: بخشی از آموزش ها در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه ها صورت گرفته است.
او گفت: تهیه و نصب بنر آموزشی، اطلاعیه، پوستر آموزشی و نشر در فضای مجازی و گروه ها و کانال های متعلق به بهره برداران با موضوعات ترویج کشت های گلخانه ای و صدور مجوز، اصول تهیه بستر و کاشت گیاهان زراعی، حفظ بقایای گیاهی، تغذیه گیاهی در محصولات مختلف زراعی و باغی، مبارزه با آفات و بیماری ها، ضدعفونی بذور و میزان بذر مصرفی در محصولات گندم و جو ، ترویج کشت محصول سالم و استاندارد، ترویج کشاورزی حفاظتی و کشت بر روی پشته های عریض از جمله فعالیت های مجازی در دوران شیوع بیماری کرونا بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای بخشی از این آموزش ها گواهینامه آموزشی صادر شده است، تصریح کرد: برای ۲۵۰۰ نفر روز با تفاهمنامه آموزشی با اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در قالب دوره مهارتی کشت و کار گلخانه، گواهینامه صادر شده است.
شهرستان مرودشت در چند سال اخیر مقام اول آموزش بهره برداران و آموزش زنان روستایی در استان فارس را داراست. /روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار