تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 فروردین 1400 | 10:12 ق.ظ
کشت گوجه فرنگی نشایی در مرودشت آغاز شد
کشت گوجه فرنگی نشایی در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: انتقال نشاء از گلخانه به زمین اصلی در مرودشت آغاز شده است و ۶۰ واحد گلخانه ای با مساحت ۱۵ هکتار کار تهیه و توزیع نشاء در سطح شهرستان را به عهده دارند.به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد گوجه فرنگی در مرودشت […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: انتقال نشاء از گلخانه به زمین اصلی در مرودشت آغاز شده است و ۶۰ واحد گلخانه ای با مساحت ۱۵ هکتار کار تهیه و توزیع نشاء در سطح شهرستان را به عهده دارند.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد گوجه فرنگی در مرودشت به صورت نشایی کشت می شود، افزود: در کشت گوجه فرنگی بصورت نشایی، نشاء ها در سینی کشت و در گلخانه تهیه می شود.
او با بیان اینکه برای کشت گوجه فرنگی از ارقام هیبرید ۸۳۲۰، متین، سانسید، یاقوت و… استفاده می شود، اظهار کرد: استفاده از بذرهای هیبرید و ضدعفونی شده تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.
به گفته‌ی رحیمی، به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید، صد درصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه به منظور بالا بردن بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی در تمام دنیا کشت محصولات زراعی به روش نشایی مرسوم است، خاطر نشان کرد: یکنواختی مزرعه، کاهش مصرف نهاده های کشاورزی ازجمله بذر و سموم نباتی، کاهش هزینه های کارگری به ویژه در عملیات وجین از سایر مزایای کشت نشایی است.
وی تصریح کرد: کشت این محصول در منطقه در برخی موارد با پوشش پلاستیک انجام می شود که نقش به سزایی در کاهش مصرف آب، کاهش و کنترل علف های هرز دارد و علاوه بر کاهش هزینه و بالا رفتن سطح درآمد کشاورزان، می تواند در تولید محصول سالم نقش به سزایی داشته باشد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار