تاریخ انتشار: شنبه 16 آذر 1398 | 09:26 ق.ظ
مکانیزم ماشه ابزاری برای تحمیل خواسته های اروپایی ها
مکانیزم ماشه ابزاری برای تحمیل خواسته های اروپایی ها امام جمعه مرودشت گفت :کشور ما با تمام توانمندی های که دارد نزدیک به ۴۰سال است که در برابر تحریم های دشمنان ایستاده واجرای مکانیزم ماشه در برجام عملا تفاوتی برای کشور ما ندارد/ دانشگاه مبدا بسیاری از تحولات و زادگاه علم و اندیشه های نو وجامعه دانشگاهی به عنوان موتور محرکه جامعه می باشد […]

امام جمعه مرودشت گفت :کشور ما با تمام توانمندی های که دارد نزدیک به ۴۰سال است که در برابر تحریم های دشمنان ایستاده واجرای مکانیزم ماشه در برجام عملا تفاوتی برای کشور ما ندارد/ دانشگاه مبدا بسیاری از تحولات و زادگاه علم و اندیشه های نو وجامعه دانشگاهی به عنوان موتور محرکه جامعه می باشد .

به گزارش سلام مرودشت حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خودضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)،مومنان را طبق آیات قرآنی برادر یکدیگر قلمداد نمود که نسبت به حقوقی که در مقابل یکدیگر دارند خصوصا اصلاح اختلاف بین آنها و ایجاد صفا و صمیمیت در بین مؤمنین مورد تاکید خداوند قرار گرفته اند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع برجام و ابزار جدید اروپایی ها تحت عنوان مکانیزم ماشه که به آن اخیرا تمسک جسته اند اشاره نمود وافزود : وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در حالی تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران کرد که طرف‌های اروپایی برجام تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود در این توافق عمل نکرده‌اند.
ژان ایو لودریان” وزیر امور خارجه فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور با اشاره به اقدام ایران در کاهش تعهدات خود در برجام که هر دو ماه یکبار اعلام می‌شود، گفت که پاریس در حال بررسی اعلام مکانیسم حل اختلاف در این توافق موسوم به «مکانیسم ماشه» است.


آقائی بیان کرد :مکانسیم ماشه در واقع همان «ساز و کار حل اختلافات» است که در بندهای ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام گنجانده شده است در این دو بند چگونگی حل و فصل اختلافات میان طرف‌های بر جام آمده است. این دو بند از آنجا که به کار گیری آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به مکانیسم ماشه معروف شده است.
آقائی با بیان اینکه وزیر خارجه فرانسه در حالی این تهدید راعلیه کشور ایران مطرح می‌کند، که ایران تا یک سال پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام همچنان به همه تعهدات خود در این توافق پایبندبود و منتظر اقدامی از سوی طرف‌های اروپایی آن بود که بهره‌مندی‌های اقتصادی تهران را تضمین کندکه این اتفاق صورت نگرفت.
وی از مسئولان تقاضا داشت که نسبت به استفاده ابزاری از مسئله مکانیزم ماشه جهت تاثیر بر تصمیمات آنها مراقب وهوشیار باشند وبیان کرد:کشور ما با داشتن این همه ظرفیت وتوانمندی ها نزدیک به ۴۰سال است که در برابر تحریم های ظالمانه دشمنان ایستادگی کرده وموضوع مکانیزم برجام هیچ تفاوت وسودی برای ما نداشته و تنها ابزاری برای تحمیل خواسته های شیطانی دشمنان واروپایی ها وآمریکا می باشد.
آقائی در ادامه به نامه اخیر وزیر بهداشت در تایید فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شیطنتی که از سوی دنیای استکبار در ارائه آمار رشد جمعیتی صورت گرفته بود اشاره نمود وافزود :در سال ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری نسبت به عقب رفت کشور وپیر شدن آن هشدار داده بود واز دستگاه های سیاست گذار در این زمینه تقاضا داشت که نسبت به موضوع امر جمعیت ورود پیدا نمایند که تا سال ۱۳۹۵بصورت جسته وگریخته اقداماتی صورت گرفت اما از آن به بعد یک سری شیطنت ها از سوی مراجع آماری بین المللی در جهت القاء برون رفت کشور از این مشکل ارائه شده که با تیز بینی رهبر فرزانه انقلاب و تحقیق وزیر بهداشت مشخص گردید .
وی تصریح کرد: مردم ومسئولان بایدنسبت به مسئله تناسب جمعیت مراقب باشند زیرا سیاست دشمن در این زمینه به گونه ای است که بدون جذب نیرو در اراده مسئولان ما نفوذ پیدا نموده وعرصه را به گونه ای فراهم نمایند تا در تصمیم گیر های مسئولان ومسائل مربوط به کشور ما خلل وارد نمایند.
آقائی در ادامه خطبه های خود ضمن تبریک ۱۶ آذر ماه فرا رسیدن روز دانشجو را روز آزادی خواهی ،عدالت طلبی ،پرسشگری ومطالبه عنوان کردوافزود: ۱۶ آذر، نقطه عطف جنبش دانشجویی ایران هست. دانشجو همچنان قلب تپنده جامعه هست و نمی توان چیزی را بر او تحمیل کرد.
وی افزود: دانشگاه مبدا بسیاری از تحولات و زادگاه علم و اندیشه های نو، منادی آزادی خواهی و حق طلبی و نقطه آغاز تحرکات اجتماعی و سیاسی هست و از جامعه دانشگاهی به عنوان موتور محرکه جامعه توصیف کرد و از دانشجویان خواست با مطالعه دقیق تاریخ انقلاب و ژرف نگری و به کارگیری توصیه های مقام معظم رهبری بر حفظ حیات و سرزندگی جنبش دانشجویی در مسیر تعالی انقلاب گام بردارند.
آقائی در ادامه فرا رسیدن ۲۰ آذر ماه مصادف با یاد وخاطره سومین شهید محراب، شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب را گرامی دانست واز این شهید بزرگوار به عنوان یک الگو یاد نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع ثبت نام انتخابات کاندیده های مجلس شورای اسلامی در شهرستان های مرودشت،ارسنجان وپاسارگاد اشاره نمود وافزود :ساختمان ستاد انتخابات در شهرستان مرودشت با درایت فرماندار این شهرستان بصورت مجزا ومستقل نسبت به سال های گذشته ،افتتاح گردیده است که در این زمینه نهایت تشکر وقدردانی را از فرماندار محترم داریم ، و از تلاشهای هئیت های اجرائی ونظارت شورای نگهبان تقدیر به عمل آورد.

گزارش از سید بهنام موسوی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار