تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1398 | 10:46 ق.ظ
حفر ۱۶هزار چاه از دهه ۶۰ تاکنون
حفر ۱۶هزار چاه از دهه ۶۰ تاکنون شورای حفاظت از منابع آب با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت برگزار شد . به گزارشسلام مرودشت  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت تشکیل جلسه داد . پیکری با بیان اینکه در گذشته و در عمق ۱۰ متری آب وجود داشت گفت: متاسفانه اکنون عمق […]

شورای حفاظت از منابع آب با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت برگزار شد .

به گزارشسلام مرودشت  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت تشکیل جلسه داد .


پیکری با بیان اینکه در گذشته و در عمق ۱۰ متری آب وجود داشت گفت: متاسفانه اکنون عمق برخی چاه ها به ۴۰۰ متر می رسد که نشان از عمق فاجعه در منطقه دارد.

وی با اذعان به اینکه از دهه ۶۰ تاکنون بیش از ۱۶ هزار چاه،در سطح شهرستان حفر شده است گفت: این بحران، نشان از بی تدبیری همه ما دارد و مسئولین و کشاورزان در این موضوع به یک اندازه مقصرند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ادامه داد: طی جلساتی در سال گذشته، طرح تجمیع چاه‌های کشاورزی را ارائه دادیم که در نهایت با موافقت مردم و کشاورزان روبرو شد.

رئیس شورای تامین شهرستان با اشاره به شناسایی ۶۰۰حلقه چاه غیرمجاز در منطقه ابرج درودزن گفت: جهت تجمیع چاه های کشاورزی باید بر اساس لیست تهیه شده، به غیر از چاه ‌هایی که به منظور تجمیع انتخاب شده اند تمامی های چاه های باقیمانده مسدود شود .

وی اظهار داشت: از نیمه آبان ماه، مشروط بر اینکه تمامی مجوزهای استانی اخذ گردد، عملیات انسداد چاه های غیرمجاز، عملیاتی خواهد شد .

پیکری بیان داشت: برای جلوگیری از ادامه پدیده فرونشست باید هر چه زودتر راهکارهای اندیشیده شده اجرایی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت در پایان از ادارات و دستگاه‌های متولی و همچنین شوراها، دهیاران و کشاورزان خواست شورای حفاظت از منابع آب را در جهت اجرای طرح تجمیع چاه های کشاورزی و انسداد چاه های غیرمجاز یاری نمایند ./ روابط عمومی فرمانداری ویژه مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار