تاریخ انتشار: دوشنبه 29 مهر 1398 | 10:44 ق.ظ
معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت: باید نگرش مردم نسبت به معلولین و روشندلان تغییر کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت: باید نگرش مردم نسبت به معلولین و روشندلان تغییر کند.  معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت با روشندلان نخبه مرودشتی به مناسبت روز جهانی عصای سفید دیدارکرد . به گزارش “سلام مرودشت ”  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، به مناسبت روز جهانی عصای سفید، جمعی از روشندلان کم بینا و نابینای نخبه مرودشتی با حضور در فرمانداری با رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار […]

 معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت با روشندلان نخبه مرودشتی به مناسبت روز جهانی عصای سفید دیدارکرد .

به گزارش “سلام مرودشت ”  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، به مناسبت روز جهانی عصای سفید، جمعی از روشندلان کم بینا و نابینای نخبه مرودشتی با حضور در فرمانداری با رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت دیدار و گفتگو کردند.
پیکری با تاکید بر این که معلولیت محدودیت نیست گفت: درست است که شما عزیزان از نعمت بینایی بی بهره هستید اما خداوند نعمات و استعدادهای شگرف دیگری را در وجود شما نهادینه کرده که بعضی از شما را از افراد بینا نیز توانمندتر نموده است.

وی با انتقاد از نوع نگاه جامعه به معلولین و روشندلان گفت: خوشبختانه این نوع نگرش در جامعه بسیار کمتر شده است اما همچنان باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان مرودشت تصریح کرد: از زمان حضورم در شهرستان به شهرداری و ادارات متولی در خصوص مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری فشار بیشتری وارد کردیم که با همکاری و تعامل خوب ادارات و بخصوص شهرداری مرودشت، شاهد ساماندهی و مناسب سازی فضاهای شهری هستیم مانند مسیر ویژه تردد نابینایان که به طول یک و نیم کیلومتر در پیاده رو خیابان انقلاب احداث شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با انتقاد از مناسب نبودن ساختمان‌های اداری و بانک‌ها و برخی معابر شهری جهت استفاده معلولین و نابینایان گفت: از طریق ستاد مناسب سازی اماکن و معابر شهری، ایرادات و نواقص نقاط مختلف شهر را برای ساماندهی به ادارات ابلاغ می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین جهت ساخت و تجهیز مراکز توانبخشی معلولین و همچنین کمک به معلولان گفت: کار خیر تنها ساخت مدرسه و مسجد نیست و جامعه به موارد دیگری مانند احداث مراکز توانبخشی،یا خرید لوازم آموزشی و توانبخشی جهت استفاده معلولان نیز نیاز دارد .

گفتنی است در این نشست که با حضور نابینایان و کم‌بینایان نخبه شهرستان در زمینه‌های علمی و ورزشی برگزار شده بود حاضرین به بیان مسائل و مشکلات جامعه معلولین و روشندلان پرداخته و دستورات لازم توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت جهت پیگیری و رفع موارد مطرح شده ابلاغ شد .
شایان ذکر است در پایان این جلسه، با اهداء هدایایی، از زحمات و تلاشهای روشندلان نخبه حاضر، تقدیر بعمل آمد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار