تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آبان 1402 | 22:24 ب.ظ
« کارخانه سنگبری بِلفر» مرودشت بر مدار تولید
« کارخانه سنگبری بِلفر» مرودشت بر مدار تولید مدیر تولید«کارخانه سنگبری بِلفر»:طرح توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد به گزارش سلام مرودشت به نقل از خبر جنوب ،اینجا کارخانه «صدف سنگ صخره» مرودشت با نام تجاری «کارخانه سنگبری بِلفر» است. اینجا یک واحد صنعتی است که پس از فراز و نشیب های بسیار و علیرغم تنگناهای اقتصادی […]

مدیر تولید«کارخانه سنگبری بِلفر»:
طرح توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد

به گزارش سلام مرودشت به نقل از خبر جنوب ،اینجا کارخانه «صدف سنگ صخره» مرودشت با نام تجاری «کارخانه سنگبری بِلفر» است. اینجا یک واحد صنعتی است که پس از فراز و نشیب های بسیار و علیرغم تنگناهای اقتصادی توانسته با هدف ایجاد اشتغال به چرخه فعالیت بازگردد. «کارخانه سنگبری بِلفر» مرودشت با سرمایه‌گذاری جدید از سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و توسط سهامداران بخش خصوصی، احیا شده و به مدار تولید بازگشته است.


اما اینکه این کارخانه در حال حاضر پس از احیا چه وضعیتی دارد و با چه ظرفیتی از اشتغال، مشغول به فعالیت است، موضوعی است که مصطفی بهمنی، مدیر این کارخانه گفت: «کارخانه سنگبری بِلفر» در زمینی به متراژ ۲۰ هزار مترمربع به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری گسترده و با ارزش ۴۵ میلیارد تومان تجهیزات، راه اندازی شده و برای ۳۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.


مدیر تولید«کارخانه سنگبری بِلفر»، ظرفیت اشتغال این واحد صنعتی را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و اذعان داشت که در صورت حمایت‌ دولت و ارائه تسهیلات موثر می‌توان این ظرفیت را تا ۱۰۰ نفر افزایش داد. بهمنی با بیان اینکه تولیدات این کارخانه در دو شیفت کاری انجام می‌شود، یادآور شد که در صورت حمایت دولت می توان یک شیفت دیگر، اضافه و تولیدات را افزون کرد. او ظرفیت تولید کارخانه را ۱۶ هزار متر مربع در سال عنوان کرد که در صورت پرداخت تسهیلات می‌توان این ظرفیت را تا ۶۰ هزار متر مربع در همین مدت ارتقا بخشید.
مدیرتولید «کارخانه سنگبری بِلفر» به این نکته نیز اشاره کرد که تولیدات فعلی این کارخانه برای فروش در بازارهای ملی است اما در عین حال این ظرفیت وجود دارد که با سرمایه‌گذاری بیشتر بتوان تولیدات بیشتری، روانه بازارهای بین‌المللی کرد. او با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان سرمایه گذاری بیشتر وجود ندارد به این مسئله گریز زد که برای سرمایه در گردش، تقاضای ۵ میلیارد تومان تسهیلات شده اما برای طرح توسعه و افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار متر مربع به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
مصطفی بهمنی با بیان اینکه این واحد صنعتی تا‌کنون از هیچ حمایت مالی، دولتی و تسهیلاتی بهره نبرده ‌است، در عین حال ابراز امیدواری کرد که روند دریافت تسهیلات با سرعت بیشتری انجام شود. او در خصوص تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی نیز توضیح داد که مجوز پروانه بهره‌برداری هنوز صادر نشده و به همین دلیل تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده اند.
مدیر «کارخانه سنگبری بِلفر» در خصوص تهیه مواد اولیه کارخانه نیز اذعان داشت که خوشبختانه معدن مواد اولیه در نزدیکی کارخانه است چنانچه سنگ اولیه از معدن گود زرشک شهرستان مرودشت، تهیه شده و پس از فرآوری، نوعی سنگ به نام «لایمستون» یا سنگ سفید مرودشت تولید می شود. او با اشاره به حمایت های معدن گود زرشک شهرستان مرودشت از این واحد صنعتی و مساعدت هایی که مهندس محمدعلی رضایی، مدیر این معدن نسبت به «کارخانه سنگبری بِلفر» به خرج داده است، تاکید می کند که چنین پشتیبانی هایی در سرپا ماندن واحدهای صنعتی نقش دارد.
بهمنی اضافه کرد که بازار فروش «کارخانه سنگبری بِلفر» در سطح کشور از جنوب تا شمال است و در صورت تأمین نقدینگی، صادرات نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار می گیرد و عرضه این محصولات در بازارهای جهانی دنبال خواهد شد.
در بازدید کارشناسان سازمان صمت و اصحاب رسانه از این واحد صنعتی، سیدهادی حسینی، کارشناس صمت نیز این اطمینان را داد که این واحد، ظرف یک ماه آینده بتواند با دریافت تسهیلات بانکی، افزایش تولید و اشتغال بیشتری ایجاد کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار