تاریخ انتشار: سه شنبه 11 بهمن 1401 | 11:12 ق.ظ
سطح زیر کشت گندم در مرودشت از ۶۹ هزار هکتار گذشت
سطح زیر کشت گندم در مرودشت از ۶۹ هزار هکتار گذشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به پایان کشت گندم در مرودشت از کشت ۶۹هزار و ۵۵۵ هکتار گندم آبی  و دیم در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت گندم ازنیمه آبانماه آغاز شده و تا […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به پایان کشت گندم در مرودشت از کشت ۶۹هزار و ۵۵۵ هکتار گندم آبی  و دیم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت گندم ازنیمه آبانماه آغاز شده و تا اوایل بهمن ماه ادامه داشت.

او بیان کرد: ارقام کشت شده از ارقام سیروان، چمران۲، مهرگان، طلایی، برات، آران و ترابی است، که مقاومت به خشکی آخر فصل، دوره رشد کوتاه تر و مقاومت به بیماری زنگ زرد از جمله خصوصیات بارز این ارقام است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۲ درصد کشت گندم در شهرستان مرودشت مکانیزه است، ابراز کرد: کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان کاهش هزینه تولید کنترل راحتر علف های هرز و غیره از مزایای کشت مکانیزه است.

به گفته امیریان؛ ادوات مورد استفاده عمدتا شامل دستگاه کمبینات، خطی کار، کف کار و کشت بر روی پشته  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اشاره به مساعد شدن شرایط در برخی مزارع که زود کاشته شده اند، تصریح  کرد: مبارزه با علف های هرز و سرک زمستانه در این مزارع باید در دستور کارقرار بگیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار