تاریخ انتشار: شنبه 8 بهمن 1401 | 11:54 ق.ظ
۷۵واحد گلخانه ای در یک روستا در مرودشت
۷۵واحد گلخانه ای در یک روستا در مرودشت کارشناس زراعت مرکز جهادکشاورزی سیدان در مرودشت گفت: روستای بزمیان از روستاهای تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی شهر سیدان با دارا بودن  75واحد گلخانه که عمدتا توسط بانوان اداره می شود، نقش به سزایی در تامین نشا در شهرستان برعهده دارد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان […]

کارشناس زراعت مرکز جهادکشاورزی سیدان در مرودشت گفت: روستای بزمیان از روستاهای تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی شهر سیدان با دارا بودن  75واحد گلخانه که عمدتا توسط بانوان اداره می شود، نقش به سزایی در تامین نشا در شهرستان برعهده دارد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، محمدرضا امیری با بیان اینکه گلخانه های مذکور در اندازه های ۵۰ تا ۳۰۰۰ متری هستند ، اظهار کرد: ۶۳ واحد از این گلخانه ها کوچک مقیاس خانگی  و مابقی بزرگ مقیاس هستند و در مجموع حدود دوهکتار ( ۲۰ هزار مترمربع) مساحت دارند.

او بیان کرد: در گلخانه های مذکور بیش از ۲۵۰نفر از روستاییان که اکثرا بانوان هستند به صورت دائم و موقت مشغول به فعالیت هستند.

امیری با بیان اینکه سالانه  بیش از  24میلیون نشا در چهار نوبت در این گلخانه ها تولید می شود، تصریح کرد: نشا های تولیدی عمدتا گوجه فرنگی هستند و به ندرت نشا فلفل، بادمجان و سایرجالیزی ها نیز تولیدمی شود.

این کارشناس بیان کرد: نشاء تولیدی توسط بانوان  شاغل در این بخش از لحاظ سلامت و کیفیت جایگاه ویژه ای بین خریدارن دارد و علاوه بر تامین بخشی از نیازشهرستان به شهرستان و استان های همجوار نیز ارسال می شود.

امیری با اشاره به اینکه هر چهل روز یک بار در این گلخانه ها نشا کاری  می شود، ابراز کرد: عمدتا درفصل بهار و تابستان و گاها درفصل پاییز و زمستان نیز نشا کاری انجام می شود.

امیری، بازدهی بالا درفضای کم، اشتغال روستاییان و تولید نشا با کیفیت را از مزایای این گلخانه ها برشمرد.

او با اذعان به اینکه در فصل کشت جدید همه گلخانه ها برای ازسرگیری فعالیت خود به تامین نقدینگی نیاز دارند، افزود: تسهیل در اعطای تسهیلات به صاحبان این واحدها موجب رونق بخشی به فعالیت این گلخانه ها و اشتغال زنان و روستاییان خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار