تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1401 | 10:45 ق.ظ
مرودشت، حائز رتبه برترکشت قراردادی گندم در فارس
مرودشت، حائز رتبه برترکشت قراردادی گندم در فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازکشت ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتارگندم قراردادی با بیش از ۸۰۰ قطعه در این شهرستان خبرداد و گفت : مرودشت، جایگاه نخست کشت قراردادی گندم در استان فارس را به خود اختصاص داده است. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازکشت ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتارگندم قراردادی با بیش از ۸۰۰ قطعه در این شهرستان خبرداد و گفت : مرودشت، جایگاه نخست کشت قراردادی گندم در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت قراردادی رسما از اواخرآبان تا ابتدای آذر ماه  فصل زراعی جاری ابلاغ شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی در این شهرستان با برگزاری ۷۷ مورد کلاس توجیهی برای بیش از ۱۸۰۰ “نفر روز” بهره بردار این میزان کشت قراردادی در سامانه کشت قراردادی به ثبت رسیده است.

وی با اذعان به اینکه مرودشت قطب تولید گندم در فارس محسوب می شود، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و نقش بسزای گندم در امنیت غذایی کشور از تمام ظرفیت موجود در بخش کشاورزی شهرستان به منظور تحقق کشت قراردادی گندم بهره گرفته می شود.

امیریان با بیان سیاست های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه کشت قرادادی ، تصریح کرد: تامین کود‌های پایه، شامل هفت کیسه اوره، چهار کیسه فسفات و یک کیسه پتاس با نرخ دولتی و پرداخت ۱۰۰ هزار تومان  به ازای هر تن گندم تحویلی برای گندمکاران  و ۲۰ درصد تخفیف بیمه ای که مابقی آن پس از برداشت ازحساب بهره بردار کسر خواهد شد از جمله مشوق های دولتی برای تحقق کشت قراردادی گندم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه دولت در نظر کشت قراردادی را برای محصولات صیفی نیز اجرا کند، تصریح کرد: استفاده  بهینه از کودهای پایه در نهایت افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری تولید از مزایای کشت قراردادی محسوب می شود.

امیریان با تاکید بر اینکه بهره برداران تا بیست و دوم دی ماه مهلت دارند کشت قراردادی خود را ثبت کنند، یادآور شد: کشاورزان می توانند در مدت زمان باقی مانده از طریق مراجعه به مراکز خدمات محل سکونت خود نسبت به انعقاد قرارداد کشت گندم اقدام و کشت خود را در سامانه کشت قراردادی ثبت نمایند و از مزایای آن بهره مند شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار