تاریخ انتشار: دوشنبه 28 آذر 1401 | 08:39 ق.ظ
برگزاری همایش بزرگ دختران فاطمی و پسران مهدوی در شهرستان مرودشت
برگزاری همایش بزرگ دختران فاطمی و پسران مهدوی در شهرستان مرودشت همایش بزرگ دختران فاطمی و پسران مهدوی در شهرستان مرودشت برگزار شدخبرنگار رضا شریفی ، به گزارش سلام مرودشت، مجید جوکار معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت :به مناسبت چهلمین شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز و گرامیداشت ایام فاطمیه وبا همت سازمان دانش آموزی مرودشت دختران و پسران دانش آموز عضو این […]

همایش بزرگ دختران فاطمی و پسران مهدوی در شهرستان مرودشت برگزار شد
خبرنگار رضا شریفی ، به گزارش سلام مرودشت، مجید جوکار معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت :به مناسبت چهلمین شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز و گرامیداشت ایام فاطمیه وبا همت سازمان دانش آموزی مرودشت دختران و پسران دانش آموز عضو این سازمان با حضور در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان و اجرای سرود رفیق شهیدم یاد و نام شهدای دانش آموز حرم احمد بن موسی (ع) و شهدای دانش آموز این شهرستان را گرامی داشتند.
در ادامه کریمی مدیر سازمان دانش آموزی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزار کننده این همایش، هدف برگزاری این همایش در شهرستان مرودشت را بیعتی دوباره با امام زمان علیه السلام و رهبری عنوان کرد.وی افزود: این گردهمایی پاسخی است به توهمات دشمن که می‌خواهد میان نسل نوجوان و رهبری فاصله ایجاد کند۰

در ادامه این همایش مهدی آقایی امام جمعه شهرستان مرودشت گفت : ترویج حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی در همه ابعاد جامعه افزود : اصولا در جوامع دینی، حفاظت و مراقبت از عفت عمومی وظیفه‌ای است که به عهده‌ی هر زن و مردی محوّل شده است، به عبارت دیگر، حفظ حرمت و رعایت حجاب و عفاف، تنها وظیفه‌ی زن نیست، بلکه مرد نیز، ملزم به رعایت دستورهای شرع مقدس اسلام است.وی افزود: حجاب از احکام ضروری اسلام است که عموم مسلمانان در رعایت آن اتفاق نظر دارند. کتاب، سنت، فقه و سیره‌ اسلامی بر آن صراحت دارد. از نظر اسلام، حجاب وسیله‌ای است برای صیانت از زن و ارتقای شأن و شخصیت او در فرهنگ اسلامی فلسفه‌ حجاب و دلایل آن تبیین شده، و تبعات بدحجابی بیان شده است.

حجت الاسلام آقایی اظهار کرد: عفاف و حجاب مسئله خیلی مهمی است که فقط خاص زنان نیست، و عفاف و پاکدامنی در وهله اول باید در فکرها باشد تا شاهد نمود آن در جامعه و مدارس باشیم .در ادامه این همایش شادباش معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بسیار خوشنود هستم که در جمع این دانش آموزان دختران فاطمی و پسران مهدوی هستم و این چنین همایش ها در پرتو اهداف گام دوم انقلاب است که که مقام معظم رهبری به آن اشاره نموده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت نیاز جامعه امروز و رمز برون رفت از مشکلات فعلی است، افزود: این فرهنگ به ما سبک زندگی سعادت آفرین به همراه نشاط و تلاش می بخشد و روح امید را در جامعه می دمد.

وی ترویج فرهنگ مهدویت را مهمترین نیاز جامعه خصوصا دانش آموزان امروز بیان کرد و گفت: مسئله امامت و رهبری اگر به درستی در جامعه تبیین شود و جامعه به این باور برسد که امام شاهد و ناظر اعمال ما است بسیاری از مشکلات جامعه امروز را نخواهیم داشت.

شاد باش با بیان اینکه فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌ها و همان فرهنگ دین است، ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است چرا که مهدویت اندیشه‌ای سازنده است، اندیشه انتظار را به دنبال دارد و دارای تاثیرگذاری تربیتی و انسان سازی است.

گفتنی است در کنار این همایش برنامه های جالب دانش آموزان پیشتاز اجرای هماهنگ سرود پیشتاز وموسیقی زنده و همچنین کلیپ زینت بخش این همایش بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار