تاریخ انتشار: یکشنبه 20 آذر 1401 | 13:07 ب.ظ
۱۰۰۰ هکتار کاملینا در مرودشت کشت می شود
۱۰۰۰ هکتار کاملینا در مرودشت کشت می شود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه کار کشت دانه روغنی کاملینا در این شهرستان از اواسط آذر ماه آغاز شده، گفت: پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه بیش از هزار هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یابد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه کار کشت دانه روغنی کاملینا در این شهرستان از اواسط آذر ماه آغاز شده، گفت: پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه بیش از هزار هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: از سطح پیش بینی شده تاکنون ۱۷۸هکتار محقق شده است و انتظار می رود کشت کاملینا پس از بارندگی‌های چند روز اخیر روند افزایشی داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون ۲۴۴۰ کیلوگرم بذر کاملینا  به شهرستان مرودشت حمل و در حال توزیع در بین کشاورزان است، تصریح کرد: رقم تخصیصی کاملینا سهیل است که مختص کشت در اراضی دیم است.

او بیان کرد: کارگزاری تعاونی کناره و شهید مفتح کاملینا چند سالی است که در اراضی کم بازده این شهرستان به صورت دیم کشت می شود

امیریان با اشاره به اینکه این گیاه نسبت به تنش های محیطی سازگارتر است افزود: کاملینا نیاز غذایی کمتری دارد که این امر موجب صرفه جوی در بحث انواع کودها و سموم می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار