تاریخ انتشار: شنبه 12 آذر 1401 | 10:03 ق.ظ
کشت گلرنگ در دیم زارهای مرودشت آغازشد
کشت گلرنگ در دیم زارهای مرودشت آغازشد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت دیم گلرنگ از نیمه‌های آذر در این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.  به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه گلرنگ علاوه برکاملینا، گیاهان دارویی، گندم و جو  و غیره […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت دیم گلرنگ از نیمه‌های آذر در این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.

 به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه گلرنگ علاوه برکاملینا، گیاهان دارویی، گندم و جو  و غیره یکی دیگر ازمحصولات مشمول حمایت های طرح جهش تولید در دیمزارهاست اظهار کرد:  پیش بینی می شود، سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

امیریان  با بیان اینکه  ارقام صفه و فرامان و گلدشت به منظور کشت در شرایط دیم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سه تن بذر گلرنگ توسط کارگزاری تعاونی تولید قاسم آباد واقع در بخش درودزن این شهرستان تهیه شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

به گفته امیریان ؛  تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر، این گیاه را در زمره گیاهان قابل کشت در دیم زارها قرار داده است وکشت آن  در اراضی کم بازده و دیم زیر شبکه سد درودزن مورد توجه قرار گرفته است.

او بیان کرد: گیاه روغنی گلرنگ به دلیل داشتن دوره‌ی رشد کوتاه و عمق ریشه‌ی زیاد، مقاوم به کم آبی و شوری مقاوم و به شرایط آب و هوایی این منطقه سازگار است و باعث  بهبود بافت خاک شده  و در تناوب با گندم باعث اختلال در چرخه زندگی آفات، بیماری ها و علفهای هرز می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار