تاریخ انتشار: سه شنبه 8 آذر 1401 | 13:26 ب.ظ
کشت پاپایا برای اولین باردر مرودشت
کشت پاپایا برای اولین باردر مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۲۰۰۰ متر مربع پاپایا برای اولین بار در این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت پاپایا یا خربزه درختی در اوایل آذرماه انجام شده است و پس از یک دوره  ۹ ماهه  […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۲۰۰۰ متر مربع پاپایا برای اولین بار در این شهرستان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت پاپایا یا خربزه درختی در اوایل آذرماه انجام شده است و پس از یک دوره  ۹ ماهه  تا یکساله به برداشت خواهد رسید.

او با بیان اینکه برای کشت این گیاه از نهال های ۴۵ روزه و دارای گواهی موسسه بذر و نهال استفاده شده است، تصریح کرد: گیاه مذکور در پنج ماهی شروع به گلدهی می‌کند، معمولا از ۹ ماهگی میوه می دهد و  تا ۱۲ ماه  پس از کاشت، محصول به رسیدگی فیزیولوژیک می رسد.

امیریان با اشاره به اینکه رقم کشت شده در این گلخانه ردلیدی و پاکوتاه است، ابراز کرد:  این رقم دارای میوه های شیرین تو سرخ است، مزه ای شبیه طالبی دارد که از طعم و عطر خاصی برخوردار است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه این گیاه جز گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری محسوب می شود، افزود:  براساس منابع موجود دمای ۱۵ درجه سلانتی گراد مناسب جوانه زنی و دمای مناسب زمان باردهی ۳۵ درجه سانتی گراد است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار