تاریخ انتشار: شنبه 5 آذر 1401 | 12:16 ب.ظ
کشت خاکشیر در دیم زارهای مرودشت آغاز شد
کشت خاکشیر در دیم زارهای مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازآغاز کشت خاکشیر در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود؛ بیش از ۲۵۰۰ هزار هکتار خاکشیر در اراضی دیم این شهرستان کشت شود. به گزارش سلاممرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت این […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازآغاز کشت خاکشیر در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود؛ بیش از ۲۵۰۰ هزار هکتار خاکشیر در اراضی دیم این شهرستان کشت شود.

به گزارش سلاممرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی در مرودشت از اوایل آذر شروع شده است و تا بهمن ماه ادامه دارد.

امیریان با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد کشت ۱۷۰۰ هکتاری خاکشیر در این شهرستان بودیم، تصریح کرد: با توجه به حمایت های دولتی و تحت پوشش قرار گرفتن این محصول در طرح جهش تولید در دیم زارها و تامین بخشی از تعرفه بیمه این محصول از سوی دولت و شرایط رطوبتی مطلوب، پیش بینی می شود؛ سطوح قابل توجهی از دیم زارهای این شهرستان زیر کشت این محصول برود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: عدم استفاده از سم، حداقل استفاده از کودهای شیمیایی، کشت بی خاکورزی یا کم خاکورزی، حداقل حرکت ماشین آلات در زمین، صرفه اقتصادی بالا، کشت در اراضی کم بازده ، جلوگیری از فرسایش و قرار گرفتن در تناوب از مزایای کشت خاکشیر است.

امیریان با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده خاکشیر در استان فارس است، افزود: شهرستان مرودشت بیش از  ۶۰ درصد کل خاکشیر استان فارس را تولید می‌کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار