تاریخ انتشار: سه شنبه 24 آبان 1401 | 08:52 ق.ظ
اشتغال بالغ بر ۲۰۰ مربی جهش تولید دربخش کشاورزی مرودشت
اشتغال بالغ بر ۲۰۰ مربی جهش تولید دربخش کشاورزی مرودشت مسئول بسیج جامعه کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: همزمان با آغاز سال زراعی جدید  ۲۱۸ کارشناس کشاورزی تحت عنوان مربی جهش تولید فعالیت های نظارتی خود را آغاز کرده اند. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اکبر محمودی با بیان اینکه نهضت جهش تولید با هدف دستیابی […]

مسئول بسیج جامعه کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: همزمان با آغاز سال زراعی جدید  ۲۱۸ کارشناس کشاورزی تحت عنوان مربی جهش تولید فعالیت های نظارتی خود را آغاز کرده اند.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اکبر محمودی با بیان اینکه نهضت جهش تولید با هدف دستیابی به اهداف طرح ملی  قرار گاه امنیت غذایی از سه سال پیش در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این مربیان در سال زراعی جدید فعالیت خود را با نظارت بر مراحل  کاشت ، داشت و برداشت کلزا، گندم و جو آغاز کرده اند.

او گفت: هر مربی جهش تولید زیر نظر مسئول مرکز جهاد کشاورزی و مسئول پهنه در هر فصل زراعی  250 هکتار از یک محصول یا محصولات مختلف را نظارت می کند.

وی با بیان اینکه این طرح به کارفرمایی بسیج جامعه کشاورزی کشور با هدف  بهره مندی از ظرفیت متخصصان و مهندسان بسیجی در عرصه کشاورزی اجرا می‌شود، افزود: ارتباط موثر با بهره برداران و بیان توصیه های فنی در زمان مناسب ( کاشت، داشت و برداشت)، برگزاری جلسات آموزشی، پایش آفات ، بیماری ها و علف های هرز در بازدید از مزارع در دستور کار مربیان جهش تولید قرار دارد.

محمودی بیان کرد: افزایش بهره وری و پایداری تولید، خودکفایی، اشتغال زایی مستقیم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری، بهبود معیشت کشاورزان و افزایش عملکرد محصولات راهبردی و مزیت دار و رفع محدودیت های اصلی عملکردی در هر یک از محصولات با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج از پیامدهای اجرای برنامه های جهش تولید است.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی شهرستان مرودشت، تصریح کرد: شهرستان مرودشت با بیشترین جذب مربیان جهش تولید مقام اول در سطح کشور را دار می باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار