تاریخ انتشار: دوشنبه 23 آبان 1401 | 10:40 ق.ظ
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزري؛
ذخایرکودیارانه ای کشور بیش از میزان تقاضاست
ذخایرکودیارانه ای کشور بیش از میزان تقاضاست به گزارش سلام مرودشت و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما برنامه تامین کود‌های یارانه‌ای اعم از فسفاته، ازته و پتاسه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن است که تا تاریخ ۲۰ آبان ماه بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این مقدار تامین شده است.  رسولی مدیر عامل شرکت خدماتی کشاورزی با […]

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما

برنامه تامین کود‌های یارانه‌ای اعم از فسفاته، ازته و پتاسه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن است که تا تاریخ ۲۰ آبان ماه بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این مقدار تامین شده است. 

رسولی مدیر عامل شرکت خدماتی کشاورزی با اعلام این که برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدماتی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ برای تامین کود‌های یارانه‌ای اعم از فسفاته، ازته و پتاسه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن است افزود تا کنون نزدیک به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن از کود‌های یارانه‌ای به استان‌ها ارسال شده و ذخیره کودی این شرکت هم اکنون در انبار‌های زیر کلید شرکت خدماتی کشاورزی بیش از ۶۰۰ هزار تن و علاوه بر این در شبکه کارگزاری هم بیش از ۲۰۰ هزار تن کود یارانه‌ای آماده فروش به کشاروزان است.
به گفته رسولی شرایط ذخیره کشوردر کود یارانه‌ای بسیار مطمئن و مناسب است و به عنوان مثال می‌توان وضعیت استان فارس را در این خصوص بررسی کرد.
ابراهیم زاده مسوول شرکت خدماتی کشاوری استان فارس در این ارتباط در تماس تلفنی گفت ذخیره کودی این استان در انبار‌های شرکت خدماتی کشاورزی در حال حاضر بالغ بر ۳۶ تن بوده که بی سابقه و نسبت به سال قبل و در سال ۹۹ در همین مقطع چیزی حدود ۱۰ تن ذخیر انباری بوده است.
ابراهیم زاده افزود این موجودی منهای موجودی است که در انبار کارگزاران وجود دارد که حدود ۲۳ هزار تن ذخیره کود است و نه تنها کمبودی برای پاسخگویی به نیاز بخش کشاورزی وجود ندارد بلکه مشکل این است که کود وجود دارد متقاضی وجود ندارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار