تاریخ انتشار: یکشنبه 22 آبان 1401 | 09:43 ق.ظ
آغاز طرح جهش تولید در دیم زارها در مرودشت
آغاز طرح جهش تولید در دیم زارها در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت در طرح جهش تولید در دیم زاها برای اولین بار در این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۹ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان برای اجرای این طرح هدف گذاری شده است. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت در طرح جهش تولید در دیم زاها برای اولین بار در این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۹ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان برای اجرای این طرح هدف گذاری شده است.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با اشاره به اینکه در این طرح کشت کاملا دیم  در اراضی زیر شبکه سد درودزن و اراضی حاشیه رودخانه کرمد نظر است، افزود: در طرح فوق کشت محصولات گندم، جو، کاملینا، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان دارویی پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه ده عاملیت توزیع در این طرح مشارکت دارند، افزود: عاملیت توزیع قاسم آباد در بخش درودزن و شهید مفتح در حومه این شهرستان در حال توزیع بذور گندم دیم هستند.

امیریان اظهار کرد: کشاورزانی که متقاضی کشت در اراضی دیم هستند با مراجعه به جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات در سامانه جهش دیم زارها برای دریافت بذر مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند حمایت های دولتی است، تصریح کرد: تخصیص دو کیسه اوره با نرخ دولتی، کمک هزینه ۵۰ هزار تومانی بیمه  به ازای هر هکتار، اختصاص رایگان چهار لیتر کود مایع روی و فسفات به ازای هر تن بذر و اختصاص تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خرید ادوات از جمله سم پاش، ادوات کشت مستقیم و… از تعهدات دولت برای اجرای این طرح است.

به گفته امیریان؛ تامین امنیت غذایی، توسعه اشتغال در دیم زارها و استفاده از ظرفیت اراضی کم بازده در حوزه زیر شبکه سد درودزن و اراضی حاشیه رودخانه کر و حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار اراضی از اهداف اجرای این طرح است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار