تاریخ انتشار: یکشنبه 29 آبان 1401 | 12:22 ب.ظ
کشت گندم در مرودشت آغاز شد
کشت گندم در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گندم درمرودشت از دهم آبان آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد. خبرنگار رضا شریفی ، به گزارش سلام مرودشت ، منصور امیریان با بیان اینکه حدود  ۵۵ هزار هکتار کشت گندم دیم و آبی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گندم درمرودشت از دهم آبان آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.

خبرنگار رضا شریفی ، به گزارش سلام مرودشت ، منصور امیریان با بیان اینکه حدود  ۵۵ هزار هکتار کشت گندم دیم و آبی به شهرستان ابلاغ شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود؛ بالغ بر ۵۰ هزار هکتار گندم در این شهرستان کشت شود و  تمام سطوح ابلاغی محقق گردد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار تن بذر گندم گواهی شده خریداری و توزیع شده است، افزود: ارقام  بذور گواهی شده شامل سیروان، چمران۲، مهرگان، طلایی، برات، آران و ترابی است.

امیریان با اذعان به اینکه طرح جهش تولید در دیم زارها و کشت های قراردادی، تصریح کرد: جهش تولید در دیم زارها در حدود ۲۵ هزار هکتار اراضی با قابلیت دیم در این شهرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کشت گندم در این شهرستان مکانیزه است، ابراز کرد: کشت در این شهرستان با دستگاه کمبینات، خطی کار دستگاه کشت بر روی پشته و کف کار ها صورت می گیرد.

به گفته امیریان؛ کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات ، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان کاهش هزینه تولید  کنترل راحتره علف های هرز و… از مزایای کشت مکانیزه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به حوادث غیر مترقبه از جمله بارندگی، سیل و سرمازدگی از جمله عوامل خسارت زا درمحصولات کشاورزی است، یادآور شد: بهره برداران در اسرع وقت نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام کنند تا بخشی از خسارت های احتمالی  در این زمینه جبران شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار