تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آبان 1401 | 10:21 ق.ظ
برداشت زعفران در مرودشت آغازشد
برداشت زعفران در مرودشت آغازشد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغازبرداشت زعفران  از ۴۴ هکتار مزارع زعفران در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی برداشت زعفران تا مدت ۲۰ روز ادامه دارد. او با بیان […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغازبرداشت زعفران  از ۴۴ هکتار مزارع زعفران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی برداشت زعفران تا مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

او با بیان اینکه شرایط آب و هوایی، کاهش محصول زعفران را در پی داشته است، افزود:  پیش بینی می شود از هر هکتار حدود سه و نیم کیلو گرم و در مجموع حدود ۱۵۴کیلو گرم محصول زعفران تولید و روانه بازار شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه توسعه کشت زعفران منوط به برخورداری از تسهیلات  و حمایت های دولتی است، افزود: کمبود منابع به منظور تامین پیاز زعفران و تامین هزینه کارگران از مشکلات زعفران کاران است.

امیریان با بیان اینکه برداشت زعفران  برای کارگران فصلی اشتغالزایی خوبی دارد، یادآور شد:  این محصول به طور میانگین برای ۲۰۰ نفر نیروی کار در سطح هر هکتار اشتغالزایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در مرودشت به لحاظ شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است، افزود: بخشی از محصول تولیدی به صورت بسته بندی شده و با برند و بخشی نیز بدون بسته بندی به استان های خراسان و تهران ارسال و به فروش می رسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار