تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 آبان 1401 | 11:41 ق.ظ
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
تحویل ۱.۷ میلیون تن کود یارانه ای به کشاورزان
تحویل ۱.۷ میلیون تن کود یارانه ای به کشاورزان به گزارش سلام مرودشت و به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: از ۲.۳ میلیون تن کود یارانه‌ای تامین و تحویل شده تا مهر ماه امسال نزدیک به ۱.۷ میلیون تن از طریق شبکه کارگزاری این شرکت در معرض فروش قرار گرفته است. حمید رسولی در […]

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: از ۲.۳ میلیون تن کود یارانه‌ای تامین و تحویل شده تا مهر ماه امسال نزدیک به ۱.۷ میلیون تن از طریق شبکه کارگزاری این شرکت در معرض فروش قرار گرفته است.

حمید رسولی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: برنامه ابلاغی کود شیمیایی یارانه‌ای سال ۱۴۰۱ به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کل ۳.۲ میلیون تن است که از این میزان تا مهر ماه بیش از ۲.۳ میلیون تن معادل ۷۰ درصد تحویل این شرکت شده و از کودهای تحویل شده نزدیک به ۱.۷ میلیون تن از طریق ۳۵۰۰ فروشگاه کارگزاری در سراسر کشور توسط کشاورزان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: برای امسال ۲.۴ میلیون تن کود ازته، ۵۰۰ هزار تن فسفاته و ۳۰۰ هزار تن پتاسه برنامه‌ریزی و تدارک شده که بخش اعظم آن برای کشت پاییزه از سوی کشاورزان تقاضا می‌شود.

پرداخت ۷۰ درصد قیمت کودهای یارنه‌ای توسط دولت

رسولی با بیان این که دولت ۷۰ درصد قیمت تمام شده کودهای یارانه‌ای را برای حمایت حداکثری از کشاورزان، یارانه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: گران‌ترین نوع کود پتاسه در هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی که قیمت تمام شده آن ۱.۵ میلیون تن است با قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گران‌ترین نوع کود فسفاته با قیمت تمام شده حدود ۱.۳ میلیون تومان در هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی برای دولت نیز با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان و کود اوره در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی با قیمت تمام شده حدود ۸۵۰ هزار تومان برای دولت با قیمت ۱۵۰ هزار تومان، تحویل کشاورزان می‌شود.

ذخیره‌سازی ۷۰۰ هزار تن کود یارانه‌ای

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در همین حال میزان ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای را ۷۰۰ هزار تن اعلام و آن را اطمینان‌بخش توصیف کرد.

وی با اشاره به این که ذخایر استراتژیک از طریق خرید داخل و خارج تامین شده است، گفت: در کل نزدیک به ۸۵ درصد کودهای یارانه‌ای در داخل کشور و مابقی از سایر کشورهای بزرگ تولید کننده، تامین می‌شود.

رسولی درباره کیفیت کودهای یارانه‌ای تاکید کرد: کودهای تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از بهترین‌ها و دارای استانداردهای داخلی و جهانی است و جای نگرانی در مورد کیفیت این نهاده وجود ندارد.

وی در عین حال از کشاورزان خواست کودهای شیمیایی و غیرشیمیایی مورد نیاز خود را از شبکه رسمی وزارت جهاد کشاورزی و فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند، زیرا امکان عرضه کوهای کم‌کیفیت توسط فروشگاه‌های متفرقه وجود دارد.

کنترل و نظارت چند مرحله‌ای کودهای یارانه‌ای

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: کیفیت کودهای کشاورزی برای ما خط قرمز است و در چند مرحله مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد به طوری که براساس سامانه پایش مواد کودی و سامانه نظارت، کل فرآیند تامین و تدارک کود از ابتدای تولید، آماده شدن و پس از حمل به انبارها در سه نوبت توسط بازرسان شرکت خدمات حمایتی نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و در صورت تایید در تمام این مراحل به شبکه کارگزاری برای فروش تحویل می‌شود.

وی گفت: کودهای کشاورزی پس از تحویل به شبکه کارگزاری ما به طور مجدد توسط کارشناسان موسسه تحقیقات خاک و آب کشور آزمایش و کنترل می‌شود و اگر ذره‌ای کیفیت کود پایین آمده باشد، محموله را برمی‌گردانیم.

رسولی درباره سوء‌استفاده از برند کودهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توسط سودجویان اذعان داشت: سال گذشته تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان زیرپله‌ای را شناسایی و برخورد قضایی با آنان انجام شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز یک فروشگاه در ماه گذشته در یکی از استان‌ها شناسایی شد که با برند این شرکت کود کم‌کیفیت را عرضه می‌کرد و این فروشگاه با کمک نیروی انتظامی پلمپ شد و اکنون روند قضایی را طی می‌کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار