تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مهر 1398 | 10:58 ق.ظ
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در مرودشت
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در مرودشت مسئول زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش از ۲ هزار هکتار در حومه این شهرستان خبر داد. به گزارش “سلام مرودشت ” ، غلامعلی بوذر جمهر مسئول زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت اظهار کرد: برداشت ذرت در این شهرستان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا اواخر […]

مسئول زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش از ۲ هزار هکتار در حومه این شهرستان خبر داد.

به گزارش “سلام مرودشت ” ، غلامعلی بوذر جمهر مسئول زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت اظهار کرد: برداشت ذرت در این شهرستان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

او افزود: ناوگان برداشت در منطقه شامل ۲۵ دستگاه چاپر دو ردیفه، ۳ دستگاه چهار ردیفه و یک دستگاه چاپر خورشیدی است که کار برداشت را انجام می‌دهند.

این کارشناس تصریح کرد: با احتساب متوسط عملکرد ۵۵ تن در هکتار، پیش بینی می‌شود ۱۴۵ هزار و ۴۷۵ تن ذرت علوفه (سیلویی) از مزارع برداشت شود.

بوذرجمهر همچنین در خصوص تشخیص کیفیت علوفه سیلویی گفت: احساس بوی آمونیاک که شبیه بوی مواد پاک کننده خانگی است، نشانه کیفیت نامناسب علوفه سیلویی و احساس بوی شیر ترش نشانه کیفیت مناسب آن است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت، از جمله مزایای علوفه سیلویی برای دام را افزایش ارزش غذایی علوفه‌ها از طریق افزودن مواد مختلف، تلفات پایین مواد پروتئینی، خوش خوراک و ارزان بودن برشمرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار