تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 آبان 1401 | 11:49 ق.ظ
ده تن ماش در مرودشت برداشت شد
ده تن ماش در مرودشت برداشت شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ده تن ماش از پنج هکتار اراضی کشاورزی در بخش درودزن  این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، ممنصور امیریان گفت: ماش در پانزدهم مرداد در تناوب با گندم کشت شده و در نیمه مهر ماه نیز […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ده تن ماش از پنج هکتار اراضی کشاورزی در بخش درودزن  این شهرستان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، ممنصور امیریان گفت: ماش در پانزدهم مرداد در تناوب با گندم کشت شده و در نیمه مهر ماه نیز به برداشت شده است.

امیریان با اشاره به خاصیت حاصلخیزکنندگی این گیاه تصریح کرد: علاوه براستفاده از دانه ماش به منظور تغذیه انسان، حدود هشت  تن کاه و کلش ماش نیزجمع آوری شده است که درتالیف دام ها مورد استفاده قرارمی گیرد.

به گفته امیریان؛ این گیاه از لحاظ مصرف آب بسیار کم توقع است و با سه مرحله آبیاری، محصول اقتصادی تولید می کند و از این جهت مناسب ترین گیاه برای کشت در مناطق کم آب محسوب می شود.

این مقام مسئول افزود: افزایش حاصل خیزی خاک، کاهش آفات و علف های هرز غالب در مزرعه، کوتاه بودن دوره رشدی، تثبیت ازت هوا و کاهش مصرف آب از خصوصیات منحصر به فرد گیاه ماش است.

 او بیان کرد: کاشت ماش علاوه بر تولید دانه و علوفه به منظور کود سبز نیز انجام می شود و پس از مقداری رشد سبرینه ای به خاک برگردانده می شود.

ماش گیاهی از خانواده بقولات و بومی جنوب اروپا است، دارای آنتی اکسیدان های قوی است که به کاهش استرس کمک می کند. مطالعات نشان می  دهند که این دانه دارای خاصیت ضد توموری هست و دانه های  ماش می  تواند گلوکز خون، کلسترول و سطح تری  گلیسرید را کاهش دهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار