تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مهر 1401 | 10:21 ق.ظ
برداشت چغندر قند در مرودشت آغاز شد
برداشت چغندر قند در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت مکانیزه محصول از هزار هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان گفت: برداشت چغندر قند در این شهرستان با توجه به شرایط آب و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت مکانیزه محصول از هزار هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان گفت: برداشت چغندر قند در این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است تا دی ماه ادامه یابد.
به گفته امیریان؛ با احتساب میانگین عملکرد حدود ۶۰ تن در هکتار، پیش بینی می شود؛ بالغ بر۶۰ هزار تن چغندر قند تولید و به کارخانه های قند تحویل شود.
او با بیان اینکه محصول تولیدی غالبا به کارخانه قند مرودشت حمل و بارگیری می شود، افزود: کارخانه های قند فسا، کوار و اقلید مقاصد بعدی چغندر قند تولیدی این شهرستان است.

امیریان اظهار کرد: کارشناس ناظر عیار سنجی به عنوان نماینده جهاد کشاورزی و نماینده کشاورزان در واحد عیار سنجی کارخانه ها مستقر است و برروند عیار سنجی نظارت دارد.

 این مقام مسئول، قرار گرفتن این محصول در تناوب با محصولات شتوی،کاهش علف های هرز، کنترل بیماری ها و اصلاح ساختار خاک با افزایش ماده آلی و ایجاد اشتغال فصلی برای کارگران را ازمزایای کشت چغندر قند عنوان کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار