تاریخ انتشار: شنبه 19 شهریور 1401 | 10:25 ق.ظ
پوشش ۲۰۰۰ نفری زنان روستایی مرودشت در قالب صندوق های خرد
پوشش ۲۰۰۰ نفری زنان روستایی مرودشت در قالب صندوق های خرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از فعالیت ۴۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و پنج صندوق خرد عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: دو هزار نفر ازبانوان روستایی و عشایری در قالب این صندوق ها کسب و کار های کشاورزی انجام می دهند. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از فعالیت ۴۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و پنج صندوق خرد عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: دو هزار نفر ازبانوان روستایی و عشایری در قالب این صندوق ها کسب و کار های کشاورزی انجام می دهند.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصورامیریان با بیان اینکه بیش از۳۰ درصد از روستاهای این شهرستان، از خدمات صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی برخوردارهستند، تصریح کرد: ۴۰ مورد از این صندوق ها تحت پوشش صندوق حمایت از توسعه  فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت هستند.

او با اشاره به اینکه  با عضویت این صندوق ها در صندوق حمایت،  امکان بهره مندی بیشتراعضا از منابع مالی دولت فراهم شده  است، اظهار کرد:  تمام صندوق های اعتبارات خرد شهرستان  در قالب تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید از تسهیلات ۲۰۰تا ۵۰۰ میلیون ریالی استفاده کرده اند.

امیریان افزود: صندوق های اعتبارات خرد در این شهرستان در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، پرورش قارچ خوراکی، کشت زعفران،  پرورش گوسفند، گاو، مرغ و زنبور عسل، تولید نشا در بیش از ۲۰ واحد گلخانه  خانگی،  تولید گیاهان دارویی، انواع عرقیجات، دمنوش، میوه خشک، سبزی خشک و غیره  فعالیت می کنند.

این مقام مسئول؛ افزایش سطح درآمد اعضا با اجرای پروژه های کوچک در بخش کشاورزی، افزایش دستیابی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات مالی، ترویج فرهنگ پس انداز در بین زنان روستایی، تقویت مشارکت زنان روستایی در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی توانمندسازی جامعه محلی، ارتقا مهارتهای فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی را از اهداف راه اندازی این صندوق ها عنوان کرد.

امیریان ابراز کرد: طرح هایی چون طرح بین المللی تله فود ، بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و ایجاد باغچه های محصول سالم ،طرح تولید محصول گواهی شده،طرح تولید کمپوست و زنجیره تولید گیاهان دارویی از طرح های توانمند سازی زنان روستایی اجرا شده و در حال اجرا توسط اعضا صندوق های اعتبارات خرد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: این شهرستان بیشترین تعداد صندوق های خرد در سطح استان را داراست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار