تاریخ انتشار: شنبه 29 مرداد 1401 | 08:45 ق.ظ
ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی با نقش آفرینی بانوان روستایی در مرودشت
ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی با نقش آفرینی بانوان روستایی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای زنجیره ارزش گل محمدی توسط ده نفر ازبانوان عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: بانوان روستایی در این طرح با آموزش های ترویجی ارایه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای زنجیره ارزش گل محمدی توسط ده نفر ازبانوان عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: بانوان روستایی در این طرح با آموزش های ترویجی ارایه شده توسط اداره آموزش و ترویج  در زمینه مدیریت مزرعه و با استفاده از حداقل کود و سموم شیمیایی۴۰۰کیلو گرم گلاب از ۸۰۰ کیلوگرم گل محمدی برداشت شده از یک مزرعه ۲۰۰۰ متر مربعی تولید کردند و به صورت محلی به فروش رساندند .

او با بیان اینکه طرح زنجیره ارزش گیاهان دارویی برای دومین سال پیاپی در جامعه زنان روستایی شهرستان مرودشت در حال اجرا است، تصریح کرد: در سال گذشته این طرح در سطح نیم هکتار گیاه دارویی کاسنی توسط زنان روستایی بریانک و در سال جاری درسطح ۲۰۰۰متر مربع گل محمدی توسط اعضا صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی فتوح آباد به اجرا در آمد.

امیریان افزود:  این طرح  براساس دستورالعمل اجرایی طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، موضوع موافقتنامه بین دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اجرا شده است.

امیریان با بیان اینکه توانمند سازی زنان بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی نقش بسزایی در جلوگیری از خام فروشی ، افزایش فرآوری محصول و افزایش درآمد دارد، ابراز کرد: در این طرح بانوان روستایی علاوه بر ارتقاء کیفیت محصول و کاهش حاشیه بازار محصول خود را به شکل درست و منطقی به بازار عرضه کردند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار