تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مهر 1398 | 10:35 ق.ظ
تبعات مطلوب اجرای طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس در مرودشت
تبعات مطلوب اجرای طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس در مرودشت رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرودشت عنوان کرد تبعات مطلوب اجرای طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس در مرودشت روستا گفت: طرح جنگل‌کاری نهال بلوط سال ۹۷ که در محدوده طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس به انجام رسید، تبعات مطلوبی در احیاء منابع طبیعی مرودشت داشته است. به گزارش “سلام مرودشت ”  «حمید روستا» در […]

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرودشت عنوان کرد
تبعات مطلوب اجرای طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس در مرودشت
روستا گفت: طرح جنگل‌کاری نهال بلوط سال ۹۷ که در محدوده طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس به انجام رسید، تبعات مطلوبی در احیاء منابع طبیعی مرودشت داشته است.

به گزارش “سلام مرودشت ”  «حمید روستا» در بازدید از پروژه‌های  در دست احداث اعتبارات صندوق توسعه ملی شهرستان مرودشت عنوان کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان مرودشت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرودشت ادامه داد: روند عملیات ساخت بند سنگی سیمانی پروژه آبخیزداری «قلعه نو پارسل پالنگری» کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

وی با ابراز رضایت از اجرای طرح جنگل‌کاری نهال بلوط سال ۹۷ که در محدوده طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس به انجام رسید، گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.

روستا تصریح کرد: اجرای به موقع این اقدامات با توجه به بارندگی‌های سال جاری علاوه بر ذخیره و جمع‌آوری آب، موجب افزایش چند برابری آب قنوات و چاه‌های زیرزمینی و حفاظت از منابع آب و خاک ارزشمند و نیز احیای پوشش گیاهی جنگلی در این شهرستان شده است.

در بازدید از این پروژه‌ها که با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرودشت، بخشدار کامفیروز شمالی و ناظرین طرح‌ها، تعدادی از قرق‌بانان پروژه‌ها و جمعی از بهره برداران و جوامع محلی منطقه انجام گرفت، مسئولان ضمن بازدید از عرصه‌های جنگلی این شهرستان در پلاک‌های «خانیمن و بکیان» از نزدیک در جریان اقدامات منابع طبیعی در مقابله با خشکیدگی درختان بلوط که بر اثر بیماری ذغالی دچار آسیب و خشکیدگی شده بودند قرار گرفته و تصمیماتی در این رابطه گرفته شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار